אבו מאזן מסית: “רבנים דרשו מהממשלה להרעיל פלסטינים”

בנאום מול הפרלמנט האירופאי, האשים אבו מאזן את ישראל בהסתה ושאיפה לרצוח פלסטינים: "רק לפני שבוע קמו רבנים בישראל ופרסמו הכרזה ברורה, בה הם דרשו מהממשלה להרעיל את המים כדי להרוג פלסטינים" • נתניהו: "חשף את פרצופו האמיתי. מפיץ עלילת דם" • הגר"ד לאו למנהיגים הדתיים ברשות: "תסתייגו בהקדם מדברי ההסתה"
נתן פרל
י"ז סיון התשע"ו / 23.06.2016 20:33

“רק לפני שבוע קמו מספר רבנים בישראל ופרסמו הכרזה ברורה, בה הם דרשו מהממשלה להרעיל את המים כדי להרוג פלסטינים”, כך הסית היום (חמישי), יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בנאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי בבריסל.

“הם (הישראלים) אומרים ‘הפלסטינים מסיתים, הפלסטינים , האין זו הסתה?”, פנה אבו מאזן לנוכחים בפרלמנט. “האין זו הסתה ברורה לרצח קולקטיבי של העם הפלסטיני? אנחנו נגד הסתה”.

יו”ר הרשות האשים את ישראל בקיפאון המדיני: “מאז אוסלו לא הושגה שום התקדמות. אנחנו מנהלים משא ומתן על מנת לנהל משא ומתן, אנו מוכנים למדינה המשתרעת רק על 22% מהשטח ההיסטורי שלה, גבולות 67′, וזו הקרבה”.

לדבריו, יש להשוות את ההסכם העתידי להסכם הגרעין עם איראן: “המשא ומתן לא יכול להתחיל בלי שיציבו דד-ליין, בלי מעקב ופיקוח על ההסכם – ממש כמו ההסכם עם איראן. ישראל פתחה בשלוש מלחמות בעזה והרגה אלפים, עשרות משפחות חדלו מלהתקיים, ישראל הפכה את המדינה שלנו לכלא באוויר הפתוח”.

אבו מאזן שסירב להיפגש עם הנשיא ריבלין, טען כי דווקא ישראל מעודדת טרור: “פעולות ישראל מעודדות את הטרוריסטים, היא נותנת להם את כל הסיבות לפעול. אל תאפשרו לפלסטינים ליפול לידי הקיצונים – הטרוריסטים.

נתניהו: חשף את פרצופו

מלישכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לנאומו של יו”ר הרשות: “אבו מאזן הראה בבריסל את פרצופו האמיתי. מי שמסרב לפגוש את נשיא המדינה ואת ראש הממשלה נתניהו למשא ומתן ישיר, ומי שמפיץ עלילת דם מול הפרלמנט האירופי, טוען בשקר כי ידו מושטת לשלום.

“ישראל מחכה ליום שאבו מאזן יפסיק להפיץ שקרים ולעסוק בהסתה. עד אז, תמשיך ישראל להגן על עצמה מפני ההסתה הפלסטינית, שמניעה מעשי טרור”.

הרב לאו: “אנחנו רודפי שלום”

הרב הראשי, הגר”ד לאו הגיב על העלילה: “הרבנות בישראל ואלפי הרבנים המכהנים בכל ערי ישראל, מכל העדות והחוגים אוהבים שלום ורודפים שלום כי זו דרך חיינו המונחית על ידי תורת ישראל, תורת חיים”.

הרב הראשי הוסיף: “רבני ישראל רואים ערך עליון בחיי אדם, אנו אמונים על המימרא כי ‘חביב כל אדם שנברא בצלם'”.

הוא פנה בקריאה למנהיגים הדתיים ברשות הפלסטינית להסתייג בהקדם מדברי ההסתה הקשים שהושמעו, וציין כי למנהיגים הרוחניים מכל הצדדים מחויבות עליונה לפעול להרגעת הרוחות ולהרבות שלום בעולם.

אייכלר אחראי להרעלה?

סביב האשמת ‘הרעלת המים’ התחוללה ביום שני האחרון דרמה קטנה.

שר הבריאות לשעבר בממשלת חמאס, ד”ר באסעם נעים, העלה ציוץ בטוויטר, בו קבע כי ישראל מרעילה במזיד את מי השתיה המגיעים לפלסטינים – וזאת, לא פחות, “בהוראת הרבנים”.

כדי להציג דמות רבנית לציוץ, הוא עשה שימוש בתמונתו של ח”כ ישראל אייכלר מיהדות התורה – וחבר הכנסת החרדי הפך באופן מיידי למטרה להסתה בטוויטר וברשתות החברתיות.

בעקבות כך פנו בלשכתו של אייכלר לקצין הכנסת, ובמקביל פנו בערוצים נוספים לתקשורת הפלסטינית ואל שר הבריאות החמאסי לשעבר, כדי להבהיר שאין לח”כ החרדי כל קשר ‘להוראות’ מעין אלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות