מפעל החסד של הרב מילצקי זצ”ל יימשך: שתייה ועוגות בדרך לכותל בחג שבועות

המפעל של איש החסד המופלא רבי יצחק אליעזר מילצקי זצ"ל שהלך לעולמו לפני כחודשיים יימשך: בני המשפחה יחלקו באוהל מיוחד שיוקם בכיכר צה"ל אלפי כוסות שתייה, מיץ ענבים לקידוש, ועוגות בליל ובבוקר חג השבועות
אליעזר היון
ד' סיון התשע"ו / 10.06.2016 09:43

מפעל החסד יימשך: הרב יצחק אליעזר מילצקי זצ”ל, שנפטר לפני כחודשיים, נהג לחלק במשך 15 השנים האחרונות שתייה ועוגות לאלפי האנשים שפוקדים את הכותל ולחוזרים ממנו בבוקר חג השבועות.

השנה מכריז בנו, הרב חיים חייקל זאב מילצקי: ממשיכים את דרכו.

החלוקה תיערך באוהל מיוחד הממוקם בכיכר צה”ל, סמוך לעיריית ירושלים ולכותל.

השנה, מסבירים בני המשפחה, צפויים להגיע מבקרים רבים, שכן הכניסה דרך שער שכם סגורה, כך שכולם יעברו דרך הכיכר בדרכם לשער יפו.

“את החלוקה התחיל חמי זצ”ל לפני 15 שנים, כאשר הבין שאנשים רבים חשים צימאון עז כשהם חוזרים מהכותל”, מספר חתנו ר’ אריה זולטי. “במקום יהיו גביעים וגלונים של מיץ ענבים כדי שאנשים שיוכלו לעשות קידוש, לשתות ולטעום משהו, לפני שהם ממשיכים בדרכם”.

במהלך הלילה ימסרו גם שיעורי תורה באוהל שמקימה המשפחה, ביניהם שיעורו של הגאון רבי גדליה שינין, בשעה 3:00 לפנות בוקר.

מליצקי

לפני שנתיים התפרסמה תמונתו של הרב יצחק אליעזר מילצקי זצ”ל, לצד רעייתו, כשהוא מדליק את נרות החנוכה – תמונה שכבשה לבבות של רבבות כסמל לתום וטוהר של יהודים של צורה שכבר אינם עוד.

“השווער שלי היה בנו של הגאון רבי חיים חייקל זאב מילצקי, שבצוואתו כתב שצאצאיו ישתדלו לעשות בכל יום שלושה מעשי חסד לפחות”, מספר חתנו, “הוא הקפיד מאוד על מעשי החסד, היה מסיע אנשים למחוז חפצם ועוזר לכל מי שרק ביקש”.

במשך השנים חילק הרב מילצקי חלוקות מזון עצומות לנזקקים רבים, בצורה של מתן בסתר. “חלוקת השתייה בבוקר חג השבועות היתה מאוד חשובה לו, ואנחנו שמחים שאנחנו ממשיכים את דרכו”, אומרים בני המשפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות