תמונה היסטורית: הלווית רבי ישעי’ מקרסטיר או הקמת מצבה לאישתו?

השבוע פורסמה תמונה היסטורית עליה נכתב כי צולמה ב"לוויה של הרב הצדיק מו"ה ישעי' שטיינער זצ"ל תרפ"ה" • אלא שחברי מערכת 'מופת הדור' טוענים: תמונה שצולמה בעת הקמת המציבה של הרבנית שרה ע"ה, רעייתו של האדמו"ר רבי ישעי'לע קערעסטירער זי"ע
אלי שוורץ
כ"ה אייר התשע"ו / 02.06.2016 11:13

השבוע פורסמה תמונה היסטורית המוצגת כאן, עליה נכתב כי היא צולמה ב”לוויה של הרב הצדיק מו”ה ישעי’ שטיינער  זצ”ל תרפ”ה” – הלא הוא האדמו”ר רבי ישעי’לע קערעסטירער זי”ע.

אלא שלפי מחקר של חברי מערכת ‘מופת הדור’, שמנסה לעקוב אחר תולדות חייו של הצדיק שהיה מופת בדורו, זו היא תמונה שצולמה  בעת הקמת המציבה של הרבנית שרה ע”ה, רעייתו של רבי ישעי’לע זצ”ל שנפטרה בחודש תמוז בשנת תרפ”ג.

לדבריהם, במרכז התמונה (מוקף בעיגול אדום) יושב רבי ישעי’לע, כאשר אנשים נדחקים בין המצבה של הרה”ק רבי אברהמ’עלע מקערעסטיר זי”ע (משמאל) והמציבה של הגה”צ רבי רפאל גרויס זצ”ל, מחותן של רבי ישעי’לע (מימין).

קסטירר
רבי  ישעיה’לה קערעסטירער נולד בשנת תרי”ב ונפטר בג’ באייר תרפ”ה. הוא היה מייסדה של חסידות קרסטיר, ושימש כאדמו”ר בעיירה קֶרֶסטוּר הממוקמת ליד מישקולץ שבהונגריה.

הוא נולד לרב משה והענטשא מרים שטיינר בכפר זָ‏אבֱריו שליד ברדיוב, כיום בסלובקיה. אביו נפטר כשהוא היה ילד בן שלוש.

בגיל שתים עשרה שלחה אותו אמו לבית האדמו”ר רבי צבי הירש פרידמן מליסקה, אשר מינה אותו בהמשך למשמשו. לאחר פטירת רבו הקפיד לחתום כמשמשו של הרבי מליסקא. הוא היה גם מתלמידי בעל הדברי חיים מצאנז. לאחר שנפטר רבו החל להתפרסם כבעל מופת ורבבות חסידים באו להסתופף בחצרו.

תמונתו משמשת כסגולה לשמירה מפני עכברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות