חברת אגד מודה: בגלל המשכורות אנחנו נאלצים להתפשר על נהגים

נציג אגד הופיע בפני וועדת הכלכלה והודה כי 'אגד' נאלצת להתפשר: "בעבר, כשהתשלום היה סביר, כוח האדם היה טוב יותר. כיום נוצרה תחרות וחוסר בנהגים בענף. זה יוצר בעיה להשיג נהגים ואני אומר בזהירות שיש התפשרות"
דוד ליבוביץ
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 17:25

מודה במקצת: יו”ר מזכירות אגד, שהפעילה את האוטובוס בקו 402 בו מצאו שישה בני אדם את מותם בתאונה הקטלנית שהתרחשה ביום ראשון האחרון, הודה בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת כי החברה מתפשרת בבחירת נהגי האוטובוסים.

לדבריו, מציאות זו נובעת מהתחרות הרבה, והמשכורות הנמוכות. דבריו של האיש נאמרו על רקע טענות נוסעים כי נהגים בקו 402 נוהגים בפראות ובחוסר זהירות מופגנת.

במהלך הדיון נשאל נציג אגד, ארז אלחנן על עברו התחבורתי של הנהג חיים ביטון, והתבקש להבהיר לפי מה מחליטים שנהג כזה יכול לנהוג. “נהג שמגיע לאגד לא יעלה לאוטובוס לפני שהוא נבחן בבית ספר לנהיגה של אגד ורק לאחר שיוכשר הוא יוכל להיות נהג”, אמר אלחנן. “יש לנו מערכת שמבצעת מעקבים יזומים אחרי נהגים, במיוחד אחרי נהגים חדשים. יש מעקבים אקראיים ויש גם מעקבים בעקבות תלונות של נוסעים על נהגים מסוימים. לכל נהג יש תיק בטיחות. ועדת בטיחות מתרכזת בנהגים מרובי תאונות או תלונות. מנסים להצביע לו על טעויות ותקלות בצורת נהיגה. יש נהגים שמופנים חזרה לבית ספר לנהיגה”.

אלחנן  הדגיש את המחסור בנהגים: “בעבר, כשהתשלום היה סביר, כוח האדם היה טוב יותר. זאת עובדה קיימת. כיום נוצרה תחרות וחוסר בנהגים בענף. זה יוצר בעיה להשיג נהגים ואני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים. בשנה שעברה יותר מ-100 נהגים מתוך 4,500 נהגים עברו סדנה בבית לווינשטיין. יש כללים שאומרים לנהג שלא עולה יותר על ההגה. אני יודע שיש נהגים שהורדו מהכביש לאחר תאונות או פסקי דין. היו נהגים שכתוצאה ממכלול התנהגויות הורידו מנהיגה ואין הרבה כאלה”.

בפני ועידת הכלכלה הופיע גם ראש אגף התנועה במשטרה ניצב ירון בארי, שאמר: “זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן”, את הדברים הקשים הללו אמר היום.

בארי הבטיח כי המשטרה חוקרת את האירוע לעומקו: “אנחנו בוחנים וחוקרים את האחריות הישירה של הנהג לאירוע, כמו גם את כל מי שהיה אחראי לזה שהנהג או הנהגים עלו על ההגה. החקירה הזאת מתבצעת בדקות אלה וחלק מהאנשים נחקרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות