“בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מטפל בטכנוגרף”

ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי התייצב היום בוועדת הכלכלה של הכנסת וסיפר על חקירת תאונת הדמים בכביש 1: "מסיבה שקשורה לגורם האנושי הנהג סטה לשול הדרך לפני שהוא פגש במשאית, המקום נראה כמו זירת פיגוע"
קובי פינדרוס
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 15:34

“זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן”, את הדברים הקשים הללו אמר היום ראש אגף התנועה במשטרה ניצב ירון בארי.

את הדברים אמר בארי במסגרת דיון מיוחד בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הקטל בדרכים על רקע תאונת הדרכים הקטלנית שלשום בכביש 1, שבה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12 נוספים.

בארי הבטיח כי המשטרה חוקרת את האירוע לעומקו: “אנחנו בוחנים וחוקרים את האחריות הישירה של הנהג לאירוע, כמו גם את כל מי שהיה אחראי לזה שהנהג או הנהגים עלו על ההגה. החקירה הזאת מתבצעת בדקות אלה וחלק מהאנשים נחקרים”.

את השתלשלות האירועים בתאונה הקשה תיאר בארי כך: “המשאית נתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן, אחריו נוסע אוטובוס בקו 402 של אגד שלמזלנו לא היה מלא וחלק גדול מהנוסעים ישבו בצד שמאל. מסיבה לא ברורה, שקשורה לגורם האנושי, הוא סוטה לפני שהוא מגיע למשאית ונוסע בשוליים וזמן קצר לפני שהוא פוגש את המשאית לוקח חזק את ההגה שמאל ודופן ימין משתפשפת בפינה שמאלית של המשאית. המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה ובודקים מה הסיבות לכך. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי.

“אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו רואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמסים והולכים אל מותם וזה הסיפור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות