בכירים ב’אגד’ זומנו לחקירה במשטרה: “יש אחריות לחברה כולה”

המשטרה זימנה היום בכירים באגד לחקירה בעקבות הממצאים שעלו כנגד הנהג חיים ביטון: ""לא נסבול תאונות כאלה בשל רשלנות" • מוקדם יותר הודה נציג אגד כי החברה נאלצת להתפשר: "כיום נוצרה תחרות וחוסר בנהגים בענף. זה יוצר בעיה, ואני אומר בזהירות שיש התפשרות"
קובי פינדרוס
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 17:49

בכירים בחברת ‘אגד’ זומנו היום (שלישי) לחקירה, בעקבות הממצאים שעלו כנגד נהג האוטובוס חיים ביטון. “לא נסבול תאונות כאלה בשל רשלנות”, ציינו במשטרה. “ככל שלומדים אנחנו מבינים שיש פה אחריות שיוכית לחברה כולה”. כך דווח בחדשות 2.

מוקדם יותר הופיע נציג ‘אגד’ בפני ועדת הכלכלה והודה כי חברתו מתפשרת לעתים על נהגים: “בעבר, כשהתשלום היה סביר, כוח האדם היה טוב יותר. זאת עובדה קיימת. כיום נוצרה תחרות וחוסר בנהגים בענף. זה יוצר בעיה להשיג נהגים ואני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים. בשנה שעברה יותר מ-100 נהגים מתוך 4,500 נהגים עברו סדנה בבית לווינשטיין. יש כללים שאומרים לנהג שלא עולה יותר על ההגה. אני יודע שיש נהגים שהורדו מהכביש לאחר תאונות או פסקי דין. היו נהגים שכתוצאה ממכלול התנהגויות הורידו מנהיגה ואין הרבה כאלה”.

במהלך הדיון נשאל נציג אגד, ארז אלחנן על עברו התחבורתי של הנהג חיים ביטון, והתבקש להבהיר לפי מה מחליטים שנהג כזה יכול לנהוג. “נהג שמגיע לאגד לא יעלה לאוטובוס לפני שהוא נבחן בבית ספר לנהיגה של אגד ורק לאחר שיוכשר הוא יוכל להיות נהג”, אמר אלחנן. “יש לנו מערכת שמבצעת מעקבים יזומים אחרי נהגים, במיוחד אחרי נהגים חדשים. יש מעקבים אקראיים ויש גם מעקבים בעקבות תלונות של נוסעים על נהגים מסוימים. לכל נהג יש תיק בטיחות. ועדת בטיחות מתרכזת בנהגים מרובי תאונות או תלונות. מנסים להצביע לו על טעויות ותקלות בצורת נהיגה. יש נהגים שמופנים חזרה לבית ספר לנהיגה”.

בפני הוועדה הופיע גם ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי שהתבטא באופן חריף כלפי הנהג: “זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף, עושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהן”.

בארי הבטיח כי המשטרה חוקרת את האירוע לעומקו: “אנחנו בוחנים וחוקרים את האחריות הישירה של הנהג לאירוע, כמו גם את כל מי שהיה אחראי לזה שהנהג או הנהגים עלו על ההגה. החקירה הזאת מתבצעת בדקות אלה וחלק מהאנשים נחקרים”.

את השתלשלות האירועים בתאונה הקשה תיאר בארי כך: “המשאית נתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן, אחריו נוסע אוטובוס בקו 402 של אגד שלמזלנו לא היה מלא וחלק גדול מהנוסעים ישבו בצד שמאל. מסיבה לא ברורה, שקשורה לגורם האנושי, הוא סוטה לפני שהוא מגיע למשאית ונוסע בשוליים וזמן קצר לפני שהוא פוגש את המשאית לוקח חזק את ההגה שמאל ודופן ימין משתפשפת בפינה שמאלית של המשאית. המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה ובודקים מה הסיבות לכך. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות