נהג המשאית ממזרח י-ם נחקר • הערכה: היסח דעת של נהג 402

נהג המשאית שהיתה מעורבת בתאונה הקטלנית של אוטובוס קו 402 בכביש 1 נפצע באורח קל מאוד ועוכב לחקירה • הנהג - ערבי תושב מזרח ירושלים • גם נהג האוטובוס נחקר • ראש אגף התנועה: "אנחנו לא עוסקים בשמועות. אני מעריך שבשעות הקרובות נדע מה קרה"
חיים טוויל
ה' אדר א' התשע"ו / 14.02.2016 20:32

נהג המשאית שהייתה מעורבת בתאונה הקטלנית של אוטובוס אגד קו 402, בה נהרגו שישה בני אדם, בהם גם ילדים, ונפצעו שמונה, בהם אחד קשה, הוא ערבי תושב מזרח ירושלים, בשנות הארבעים לחייו.

נהגי האוטובוס והמשאית עוכבו לחקירה מעט לאחר התאונה, למרות שנהג המשאית נפצע באורח קל.

כמו כן, בוחנים של אגף התנועה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.

מבדיקה ראשונית עולה, כי קו 402 של אגד, שיצא בשעה 17:40 מהבירה לבני ברק ועשה את דרכו על כביש 1, פגע בצידה של משאית שככל הנראה עמדה בשולי הכביש בין מחלף לטרון ומחלף ענבה, סמוך לשעה 18:30. כתוצאה מהתאונה, “כל צדו הימני של האוטובוס נקרע”.

מדובר משאית גדולה, שהובילה לבנים או שיש.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי: “האוטובוס פגע כנראה בדופן המשאית וכתוצאה מכך יש בזירה חמישה הרוגים. מחקירת המשטרה עלה כי המשאית עמדה בשולי הכביש לאחר שנתקעה. רוחב השול כשני מטרים, וככל הנראה היסח דעת של נהג האוטובוס הוא זה שגרם לתאונה”, אמר.

“אחד הדברים שנבדקים אם היה במטען המשאית משהו שבולט שגרם לפגיעה באוטובוס. מחקירת המשטרה עלה כי המשאית עמדה בשולי הכביש לאחר שנתקעה. רוחב השול כשני מטרים, וככל הנראה היסח דעת של נהג האוטובוס הוא זה שגרם לתאונה”, אמר. “אחד הדברים שנבדקים אם היה במטען המשאית משהו שבולט שגרם לפגיעה באוטובוס”.

ראש אגף התנועה אמר עוד: “אנחנו יודעים שהייתה כאן תאונה קשה. הקמנו צוות חקירה מיוחד שהחל לחקור את האירוע. לא ניתן פרטים שגויים. אנחנו לא עוסקים בשמועות. אני מעריך שבשעות הקרובות נדע מה קרה”.

מחקירה ראשונית עולה עוד, כי המשאית עמדה בצד הדרך והאוטובוס סטה לכיוונה, ונפגע מהמנוף שלה.

אחיו של נהג המשאית סיפר: “הוא התקשר אליי בפעם הראשונה וסיפר כי הוא נתקע עם המשאית. בפעם השנייה הוא התקשר אליי אחרי שהאוטובוס פגע בו. הוא אמר: ‘בוא מהר, עשיתי תאונה'”.

אח נוסף של הנהג, וליד, סיפר לחדשות 2 כי אחיו הסביר לו ש”הלך הגיר” במשאית. “אמרתי לו שיעמוד בצד ימין והתקשרתי למכונאי”, סיפר. לאחר שהמכונאי הבהיר לו שלא יכול לבוא, הוא התקשר לבנו, שהגיע לסייע לנהג. “הילד התקשר וצעק: ‘יש כאן תאונה גדולה’, וניתק. התקשרו אליי מהמשטרה אחר כך ואמרו לי שהילד שלי בסדר”.

שר הבריאות יעקב ליצמן שהגיע אל זירת התאונה תיאר את המראות הקשים.

“התמונה מחרידה, אין מילים אחרות לתאר את המצב”, אמר השר. “לצערי יש הרוגים ופצועים קשה אפילו אנוש אחד. כל הנפגעים הועברו לבתי החולים. זהו יום עצוב מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות