לבני על בוז’י ושלי: המתקפות – פוליטיקה של מקומות במפלגה

ח"כ ציפי לבני על ההתכתשות הפוליטית בין הרצוג ויחימוביץ': "כל המתקפות הן עניין פוליטי שעוסק בכל מיני שאלות של מקומות בתוך מפלגת העבודה" • "צריך לחתור למו"מ בכל נקודת זמן, אבל אם אי אפשר לנהל ממו"מ יש צעדים שאפשר לעשות"
נחמן גור
ט"ו שבט התשע"ו / 25.01.2016 11:09

ח”כ ציפי לבני התייחסה הבוקר (שני) בראיון לתכנית ‘ישר ולעניין’ עם דודי שוומנפלד ויקי אדמקר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ להתכתשות הפוליטית בין יו”ר ‘המחנה הציוני’ ח”כ  יצחק הרצוג וחברת המפלגה ח”כ שלי יחימוביץ’.

 “בעיני, כל המתקפות הן עניין פוליטי שעוסק בכל מיני שאלות של מקומות בתוך מפלגת העבודה. העמדות של המחנה הציוני היו התנאי שלי לחיבור עם הרצוג ומפלגת העבודה. העמדות האלה מאוד מאוזנות ואומרות שהמטרות שלנו לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, עדיף להגיע להסכם על בסיס שתי מדינות.

“אם אין הסכם, אנחנו צריכים להתקדם קדימה לכיוון הזה ולמנוע כל פעולה שתמנה מאיתנו את זה. זה הבדל מאוד גדול בין מה שאנחנו מובילים למה שהממשלה הזאת מובילה, וכל העיסוקים העסקניים בתוך מפלגת העבודה לא מעניינים אותי”.

על דבריו של הרצוג אמרה לבני: “אני מודה שלא הייתי משתמשת בחלק מהניסוחים, אבל המהות היא אותה מהות, אני גם חושבת שצריך לחתור למשא ומתן בכל נקודת זמן, אבל אם אי אפשר לנהל משא ומתן יש צעדים שאפשר לעשות, לא הייתי מבטלת את האופציה של המשא ומתן, ובוודאי לא הייתי מודיעה שאין צ’אנס להגיע לפתרון, צריך לשאוף לזה ואם קשה – צריך לעשות צעדים אחרים. זה דיון פוליטי לא מדיני”.

ח”כ הרצוג אמר במוצאי שבת, בפגישה עם נשיא צרפת: “אני חסיד גדול של חזון שתי המדינות, אבל אנחנו צריכים להיות ריאליים. הוא לא יכול להתממש עכשיו. השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי. היפרדות וביטחון הן צעד ראשון הכרחי בדרך לחזון שתי המדינות”.

הרצוג הציג לנשיא הצרפתי את עקרונות תכנית ההפרדה שלו: “הניסיון לחתור למדינה פלסטינית כעת לא יחזיק מים. לא יכולה לקום עכשיו מדינה פלסטינית, כי לפלסטינים אין כרגע הנהגה השולטת בכל השטח ויכולה להוביל מהלך כזה”.

לדבריו, “קודם כל צריך לייצר הפרדה בין הישראלים לפלסטינים. הפרדה שתלווה בצעדים ביטחוניים וכלכליים תביא ליתר רגיעה באזור ולהגברת הביטחון”.

על דברים אלה הגיבה ח”כ שלי יחימוביץ’:  “דבריו של הרצוג לנשיא הולנד הם שגויים, יש בהם משום פזילה לימין והם עומדים בסתירה לערכי תנועת העבודה.

“מול קואליציה שנגררת בשערותיה בידי סמוטריץ’ וחזן, חובה על העבודה להציב חלופה של הידברות מדינית ולא לוותר עליה בטענה הימנית השגורה שאין עם מי לדבר”, אמרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות