כל ח”כי יהדות התורה התכנסו יחד: דנו על חילולי השבת בתל אביב

השבת מאחדת: סיעת יהדות התורה התכנסה בחדר הסיעה בכנסת בהרכב מלא • עוד במשתתפים: עורכי הדין יצחק מירון ודוד שוב שיציגו בפני המתכנסים הצעות משפטיות כיצד להתמודד עם הבג"צ נגד השבת בתל אביב
שרי רוט
ב' טבת התשע"ו / 14.12.2015 16:17

יהדות התורה והשבת: סיעת יהדות התורה התכנסה אחר הצהרים (שני) בחדר הסיעה בכנסת בהרכב מלא, לאחר שגם חברי סיעת דגל התורה – יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ח”כ אורי מקלב ומזכ”ל התנועה יעקב אשר – הגיעו להשתתף בישיבה.

על הפרק: דיון על חילולי השבת בתל אביב.

עוד במשתתפים: עורכי הדין יצחק מירון ודוד שוב, שהוזמנו על ידי הסיעה, כדי להציג  בפני הח”כים הצעות משפטיות, כיצד להתמודד עם חילולי השבת המתרחבים בתל-אביב וכיצד לפעול מול העתירה בבג”צ נגד השבת.

 לפי שעה שרי הממשלה מתחמקים מתשובה חד-משמעית לבג”צ על איסור פתיחת חנויות בשבת. השבוע אף החליטה הממשלה לבקש מבג”צ ארכה של חודש למתן תשובתה על חילולי השבת בת”א. ביהדות התורה טוענים, כי השרים חוששים להתייצב נגד מחללי השבת.

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשה עומד ח”כ ישראל אייכלר, קיימה דיון עם בעלי עסקים שטענו כי מחללי השבת הורסים את פרנסת החנויות הסגורות בשבת.

עו”ד יצחק מירון ניתח בדיון את המצב המשפטי של המעסיקים, המביאים גוי כעובד החנות, ובחסותו הם מצליחים להיפטר מחוק שעות עבודה ומנוחה.

ח”כ אייכלר דרש למנוע את תופעת ה’שבת גוי’, באמצעותו מעסיקים עובדים יהודים בשבת.

“יש שקר גלוי שאומרים שאין אפליה, אבל המציאות היא שלא יקבלו שומרי שבת. פשוט ישקרו ויגידו שזה בגלל סיבה אחרת. אף אחד לא אומר את זה במפורש, כדי לא לספוג קנסות, אבל זה כאילו יש שלט ‘פה לא מקבלים שומרי שבת'”, אמר עו”ד מירון בוועדה. “להערכתי מדובר במאות אלפי מקומות עבודה. המצב של יהודים הופך להיות גרוע יותר בישראל מאשר במדינות אחרות”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר כי צריך לדרוש מראש הממשלה להתייצב מול הבג”צ ולהציג את חוק שעות המנוחה באופן ברור. “כל התחמקות תתן לבג”צ פתח להרוס כל זכר לשבת, כאשר יהיה מסחר  בתל אביב ובכל הארץ”.

בחודשים האחרונים החרימו חברי סיעת ‘דגל התורה’ את ישיבות הסיעה, למעט דיונים שהתקיימו עם ועדת הרבנים לענייני חינוך אודות התנכלות מנהל המחוז החרדי במשרד  החינוך לסמינרים החרדיים, בעיקר משום שסגן שר החינוך ח”כ מאיר פרוש משלומי אמונים, אינו מפנה את מקומו בכנסת, לטובת איש ‘דגל’ יעקב אשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות