מקלב ואייכלר זעמו על מינוי שמחון? ליצמן, גפני ודרעי נתנו הסכמה מראש

פרסום ראשון • הח"כים החרדים מחו בחריפות על המינוי של פרופ' אבי שמחון ליו"ר המועצה לכלכלה במשרד ראש הממשלה, בשל אמירותיו כנגד הציבור החרדי • אבל כעת מתברר: נתניהו עדכן עוד לפני ההכרזה על המינוי את ראשי הסיעות החרדיות - ליצמן גפני ודרעי - וקיבל את הסכמתם
שרי רוט
ב' טבת התשע"ו / 14.12.2015 17:04

חברי הכנסת ישראל אייכלר ואורי מקלב תקפו בחריפות את מינוי  פרופ’ אבי שמחון לתפקיד יו”ר המועצה לכלכלה במשרד ראש הממשלה, אלא שכעת מתברר: ראשי המפלגות החרדיות כבר ידעו על המינוי עוד בטרם הרכיז עליו ראש הממשלה – והעניקו לו הסכמה שבשתיקה.

לחרדים 10 נודע, כי ראש הממשלה התקשר אל ראשי המפלגות החרדיות -אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן – ועדכן אותם אודות המינוי המתוכנן.

השלושה, כמובן, ‘לא התלהבו’ מהצעד, אך נתניהו הבהיר להם כי המדיניות שלו היא שתיושם בפועל, וכי אין להם סיבה לדאגה. בעקבות השיחה הוא קיבל את הסכמתם למהלך.

החשיפה הזו מלמדת אחת משתיים: או שחברי הכנסת של יהדות התורה השמיעו קולות נהי וייללה לשם הפרוטוקול, כאשר המינוי והתחייבות ראש הממשלה כבר היתה ידועה להם, או שחלק מהח”כים החרדים פשוט אינם מעודכנים בנעשה מאחורי הקלעים.

גורמים ביהדות התורה אמרו לחרדים 10, כי “בתחילה חשבו במפלגה שלא להגיב כלל על מינוי שמחון. אלא שהמשך – כשהבינו שזה מוזר ששותקים, שוגרו כמה ח”כים לתקוף מינורית את המינוי”.

בסביבת ח”כ גפני אומרים כי אין זה ממנהגו להתערב לראש הממשלה נתניהו במינויים פנימיים בלשכתו, וכי “גם כאשר נתניהו הכריז על מינוי ד”ר רן ברץ לתפקיד המסביר הלאומי הוא שתק”.

אתמול פירסמו הסיעות החרדיות הודעה, לפיה “השרים וחברי הכנסת הביעו באוזני ראש הממשלה את דאגתם לאור התבטאויותיו של הפרופ’ מהעבר, כנגד עניים ומשפחות ברוכות ילדים”.

בהודעה נאמר עוד, כי “ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות, כי הממשלה מחויבת להסכמים הקואליציוניים והמדיניות החברתית-כלכלית לא תשתנה בעקבות המינוי של הפרופ’  השנוי במחלוקת”.

בהודעה נמסר עוד, כי חברי הכנסת הודיעו לנתניהו שבמידה ושמחון ימשיך להתבטא, כפי שעשה בעבר, כנגד משפחות ברוכות ילדים או לפעול כנגדם בנושאים כלכליים – לא יעברו על כך לסדר היום.

“ילדי ישראל הם עתיד עם ישראל, ומשפחות ברוכות הילדים מהוות ברכה ואושר. הממשלה מחויבת לדאוג למען ילדי ישראל ותפעל למען זכויותיהם ועתידם. אמנם לראש הממשלה זכות למנות את אנשי המקצוע הראויים לתפקיד לטעמו, אך נעמוד על המשמר שלא יכניסו מגמות שליליות כלפי המשפחות החלשות בישראל ומשפחות ברוכות הילדים”, אמרו בסיעות החרדיות.

דרעי, ליצמן

עצת אחיתופל

בשבת הודיעה לשכת ראש הממשלה על מינויו של פרופסור אבי שמחון לתפקיד יו”ר המועצה לכלכלה במשרד ראש הממשלה – פרסום שגרר תגובות חריפות מצד חלק מחברי הכנסת של יהדות התורה.

ח”כ אורי מקלב תוקף בחריפות את המינוי ואמר: “זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים”.

מקלב גם שלח חץ לכיוון ראש הממשלה, כשהזכיר את סדרת המינויים הכושלים מן העת האחרונה: “מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית הוא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינויים בהם תמך, ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם”.

גם ח”כ ישראל אייכלר פנה למזכיר הממשלה וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו: “אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי”.

ח”כ אייכלר דרש כי נתניהו יודיע לשמחון כי עליו “להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים”.

שמחון טען בעבר שמשפחות מרובות ילדים הן חטא והתבטא  כי “זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, אתם עושים רע לחברה שלכם, כשאתם עושים שמונה ילדים אתם מתנהגים באופן חסר אחריות”.

שמחון אמר גם: “לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנם שבעה, שמונה ועשרה ילדים, זהו דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך” – והוסיף: “אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו שמזיקים לעצמם ולילדיהם, כך אנו מגדלים דורות של עוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות