ומי לא תקף את מינוי פרופ’ שמחון: יו”ר ועדת הכספים משה גפני

הח"כים מקלב ואייכלר כבר תקפו את המינוי של היועץ הכלכלי החדש של נתניהו, אבל דווקא מי שבעבר כינה את פרופ' שמחון "פרעה" - שומר על שתיקה • אייכלר: "שמחון לא שווה משבר קואליציוני" • הרצוג: "מכיר התנהלות הפוליטית. זה ייגמר בכלום"
יוני גרין
א' טבת התשע"ו / 13.12.2015 10:58

ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את פרופ’ אבי שמחון ליו”ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה – גררה אמש מתקפה מצד הח”כים אורי מקלב וישראל אייכלר, אולם דווקא מצידו של יו”ר ועדת הכספים משה גפני, מי שבעבר תקף את שמחון וכינה אותו “פרעה”, לא נשמעה כל תגובה והוא שומר על שתיקה.

אמש הוא סירב להגיב על המינוי.

כפי הנראה כעת, הסיעות החרדיות אינן מתכוונות לייצר משבר סביב המינוי.

ח”כ ישראל אייכלר, שאמר אמש כי על “שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים”, נשאל הבוקר ברשת ב’ – האם החרדים יחוללו משבר קואליציוני על המינוי השנוי במחלוקת? והשיב: “שמחון לא שווה משבר קואליציוני”.

גם יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, התייחס הבוקר להתנגדות החרדית למינוי פרופ’ אבי שמחון במשרד ראש הממשלה וטען כי למרות המחאות, לא יהיה משבר קואליציוני על כך.

“שמעתי את הח”כים החרדים הבוקר על מינוי שמחון. הם חייבים לגשת אישית לנתניהו ולדרוש תשובות”, אמר הרצוג בראיון ל’קול ברמה’, אך הוסיף כי מהיכרות את הנפשות הפועלות זה ייגמר בכלום.

“היות ואני מכיר את ההתנהלות הפוליטית, קשה לי להאמין שיעשו זאת”, אמר הרצוג.

נזכיר, כי לפני חמש שנים הגיב יו”ר ועדת הכספים בחריפות על התבטאויותיו של פרופ’ שמחון נגד משפחות ברוכות ילדים: “היו שאמרו זאת לפניו, אבל לא רק על קבוצות שלמות באוכלוסייה, אלא על עם שלם. פרעה אמר זאת לפניו על עם שלם, על העם היהודי. איפה פרעה עם המדיניות של ‘פן ירבה’ ואיפה העם היהודי מרובה הילדים? כן ירבו”.

שמחון אמר אז: “לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנם שבעה, שמונה ועשרה ילדים, זהו דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך”, והוסיף: “אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו שמזיקים לעצמם ולילדיהם, כך אנו מגדלים דורות של עוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות