הגר”מ מזוז: שמח שלא שמו תמונת הרב עובדיה על שטר – לא מתאים

ראש ישיבת 'כסא רחמים' על הדרת אישים מזרחיים מהשטרות החדשים: "עשו את אלתרמן, לפני זה את טשרנחובסקי. חי עם גויה – למה הלכת עם גויה? הביאו את אלתרמן, כמה אלתרמן הזה קרוב ליהדות?" • "יש משוררים בעלי רגש, רק לשמוע את השירים שלהם עם המנגינה שהם קבע, אתה מתרגש כולך"
יוני גרין
כ"ו כסלו התשע"ו / 07.12.2015 22:54

ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס הערב (שני) להדרת דמויות של אישים מזרחיים מהשטרות החדשים שהנפיק בנק ישראל.

במסגרת שיעורו של הרב למאזיני תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ – אמר הרב: “היום מחפשים איזה אנשים, אישים בעלי רוח, אנשי הרוח בשביל לשים תמונתם על השטרות. עשו את אלתרמן, לפני זה את טשרנחובסקי, עשו כל מיני אנשים.

“אנשים האלה רחוקים מהתורה, אולי אלתרמן יש לו קצת קרובים, אבל טשרנחובסקי ה’ ירחם, חי בסוף ימיו במנזר, אין לך איפה לחיות? אין איזה מושב זקנים שיכול להכניס אותך, חי עם גויה – למה הלכת עם גויה, מה אתה אסור לבוא בקהל? וכתב שירים הכי בזויים כמו פסל הפאולו, השתחווה לפסל, והוא מערבב בינו לבין אלוקי ישראל אלף אלפי הבדלות, זה שמו כבר תמונה שלו על ה-50 שקלים. הביאו את אלתרמן, כמה אלתרמן הזה קרוב ליהדות? אינני יודע”.

בנוגע לדמיות מזרחיות, קבע הרב מאזוז כי טוב שלא שמו את תמונתו של מרן הרב עובדיה זצ”ל על השטרות. “אבל מעדות המזרח אין לכם אנשים. אנחנו שמחים שלא הביאו את תמונת הרב עובדיה על השטרות, זה לא מתאים, זה לא לכבודו של הרב, הרב נעלה מזה. אבל יש לכם משוררים בעלי רגש, משוררים בעלי אומנות, משוררים שרק לשמוע את השירים שלהם עם המנגינה שהם קבעו, בלי איזה לחן ערבי, אתה מתרגש כולך”.

השבוע התייחס שר האוצר משה כחלון בראיון לתכנית ‘חדש על הבוקר’ עם נועם זיגמן ב’קול ברמה’ לסוגיית הדרת אישים מזרחיים מהשטרות החדשים ואמר: “זה באמת נושא כואב. אם אני מבין נכון קצת איחרנו לשפר את זה, כי לדעתי השטרות כבר מודפסים. אבל אין ספק שבעתיד צריך לטפל בדברים האלה”.

מי שהציף את הנושא והציג את הדרישה להדפיס שטרות עם אישים ממוצא מזרחי, היה השר אריה דרעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרן מנהיג הדור
    08/12/2015 00:47
    איש
  1. שליט”א