הראשל”צ נגד וואטס-אפ הפיגועים: “לגנות בכל התוקף דבר זה”

על רקע הפרסומים כי בנו של ראובן אבירם הי״ד גילה שאביו נרצח מסרטון שהופץ בוואטס-אפ, פרסם הראשון לציון הגר"י יוסף מכתב בו הוא יוצא בחריפות כנגד התופעה: "חילול כבוד המת, וחילול כבוד הבריות. יש להימנע מלצפות בצילומים אלה" • איש זק"א: "הגיע הזמן לומר די לסרטונים"
נחמן גור
ז' כסלו התשע"ו / 19.11.2015 21:38

הפיגועים הרצחניים שמלווים את ישראל בחודשיים האחרונים, מתאפיינים בתופעה מכוערת של צילום האירועים בשידור חי, ברבים מהמקרים כשהם מדממים וחושפניים, והפצתם ברשתות החברתית.

אבל הערב כנראה נכבש שיא נוסף: ראובן אבירם, בן 51 מרמלה, תועד כשהוא שוכב מדמם – והסרטון עשה עד מהרה את דרכו אל כל קבוצות הוואטס-אפ.  בנו של ראובן, בן יחיד, אוריאל בן ה-25, גילה על מותו של אביו כאשר נתקל בסרטון של תיעוד הפיגוע שעבר באפליקציית וואטס-אפ.

“רגע לפני שהוא הספיק להראות את זה לאמא, דפקו בדלת ומסרו את ההודעה”, סיפר גיסו של ראובן, יעקב מאיר. “זה לא בסדר שאנשים מפיצים תמונות כאלה. ראובן היה עמוד התווך של המשפחה. הוא היה בעל ידע רב מאוד, אהב לקרוא ספרים. אנחנו מתנחמים בכך שלאחר שנדקר נכנס לבית כנסת ואמר להם לסגור את הדלת, ובכך הציל אחרים”.

בעקבות תופעה זו פרסם היום הראשל”צ הגר”י יוסף מכתב חריף, בו הוא מבקש להימנע מהפצת התמונות המדממות.

“בהיות ובעת האחרונה רבו בעונותינו הרבים מקרי רציחה על ידי אותם המרצחים הארורים בני ישמעאל, ימ”ש, ובהיות ויש איזה אנשים אשר נוהגים שלא כהוגן ומצלמים ומפרסמים צילומים מהפצועים והנרצחים, ופעמים אף מצלמים אדם גוסס, או אפילו ששבק חיים לכל חי.

“ודבר זה אין רוח חכמים נוחה ממנו, ויש לפרסם ולהודיע בשער בת רבים, ולגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת, וחילול כבוד הבריות.

“וברור שעל פי דרך התורה ודרך המוסר, אין לפרסם אותם, ויש להמנע מלצפות בצילומים אלה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. וע’ בגמ’ ב”ב (קנד.) שאין אנו רשאים לנוול את המת. וע’ בתשו’ שבות יעקב ח”ב סי’ ק”ג”.

גם איש זק”א, מיכאל גוטווין כתב היום: “כך הוא רואה איך אביו מתבוסס בדמו ונושם את נשמותיו האחרונים, כשהמצלם בעצם שמח על ׳הסקופ׳ שהווידאו הזה יביא לו. הגיע הזמן לומר די לסרטונים כאלה! די לשיתוף סרטונים ושמות הרוגים לפני שהמשפחה יודעת”.

גוטווין הוסיף וכתב: “היום הזה לימד אותנו, מנהלי קבוצות, לשים סוף לדבר. אסור שזה יקרה שוב, אסור שיופץ סרטון של בנאדם יהודי מתבוסס בדמו ובפרט שהמשפחה עדיין לא יודעת. הפיצו לכל הקבוצות כדי שנדע להתנהג כבני אדם, ולא כחבורת מחבלים בנוסח דאעש שצמאים לסרטונים עם דם”.

IMG-20151119-WA0027

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות