איומים על חיי העיתונאית אילנה דיין בגלל כתבות על הרב פינטו

מכתב אישום שהוגש נגד דורון רוזנצווייג עולה: הודיע לשומר בכניסה ליישוב שורש כי הגיע לרצוח את העיתונאית, עקב פרסום כתבה על הרב יאשיהו פינטו ב'עובדה' - וחיכה מחוץ לביתה • ישיבת 'שובה ישראל': "לא שמענו עליו מעולם ואיננו אחראים להתנהגות לא שפויה של עובר אורח"
חיים טוויל
י' כסלו התשע"ו / 22.11.2015 08:54

העיתונאית אילנה דיין, מנחה ועורכת תכנית ‘עובדה’, הייתה נתונה לאיומים ברצח מצד גבר שהציג עצמו כחסידו של הרב יאשיהו פינטו.

לפי דיווח של העיתונאי יוסי אלי באתר וואלה! NEWS, מכתב אישום שהוגש ביום רביעי האחרון בבית משפט השלום בירושלים עולה כי דורון רוזנצווייג, בן 50, הגיע לפני כשבוע וחצי ליישוב שורש, הממוקם סמוך לירושלים, בו מתגוררת דיין עם משפחתה, ודרש להיכנס למקום במכוניתו. “אילנה דיין מפרסמת כתבה על הרב פינטו, ואנחנו באנו לרצוח”, אמר רוזנצוויג לשומר בעמדת הביטחון.

אילנה דיין פרסמה תחקיר אודות הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט ונגזרה עליו שנת מאסר בכלא.

לפי כתב האישום, למרות שלא הורשה להיכנס אל היישוב, המשיך רוזנצוויג לנסוע, הגיע לביתה של דיין, ניגש לשער הכניסה וצלצל באינטרקום משך זמן רב ואף המתין במקום. דיין עצמה לא יצאה מהבית ולא פגשה אותו, ולכן סבר שהיא לא נמצאת והחליט לשוב למכוניתו ולצאת מהיישוב.

עם מעצרו מיד לאחר מכן, החליטה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בגין איומים כנגד העיתונאית.

מאז פרסום הכתבה של דיין על חצרו של הרב פינטו, לפני יותר משנה, תוגברה האבטחה סביב ביתה. בעת שרוזנצוייג  פקד את המקום, לא היה שומר בסביבת הבית. האבטחה תוגברה לאחר שתושבי היישוב סיפרו כי לא מעט אנשים “מפוקפקים ובעלי חזות דתית” פוקדים את המקום לעיתים קרובות, בעקבות התחקיר.

מישיבת ‘שובה ישראל’ של הרב פינטו, מסרו בתגובה לוואלה: “איננו יודעים במה מדובר ואיננו מכירים את האדם. לא שמענו עליו מעולם ואיננו אחראים להתנהגות לא שפויה של עובר אורח. מיותר לציין שאנחנו מגנים בכל תוקף כל דרך של איום ואלימות וכמו כן מגנים כל דרך מניפולטיבית ליצור מעשיות הזויות ולקשור אותן לישיבתנו הקדושה כדי להשיג הישגים בתביעות דיבה שמתנהלות”.

יצוין, כי מקורביו של הרב פינטו הגישו כבר לפני יותר משנה תביעת דיבה כנגד אילנה דיין ומערכת התכנית ‘עובדה’, בשל הפרסומים אודותם בכתבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות