נתניהו הבטיח: “נשקיע ברפורמים. נדאג שלא יפריעו להם בכותל”

ראש הממשלה בנאום בוושינגטון בפני ועידת הקהלות היהודיות: "בפעם הראשונה ממשלת ישראל תשקקיע ותחזק את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בתוך מדינת ישראל" • מינה את מזכיר הממשלה לפתוח דיון בין הזרמים הדתיים ביהדות
אליעזר היון
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 20:10

ראש הממשלה מחבק את הרפורמים: בנאומו בפני ועידת הקהלות היהודיות בוושינגטון התייחס הערב (שלישי) בנימין נתניהו, ליחס של ממשלת ישראל כלפי הזרמים הלא אורתודוכסיים,  ואמר כי “כראש ממשלת ישראל אבטיח תמיד שכל היהודים יוכלו לחיות בישראל – אורתודוכסים, רפורמים וקונסרבטיביים”.

“האחדות של העם היהודי חשובה בכל זמן ובמיוחד בזמן הזה”, אמר נתניהו. “יש גל של אנטישמיות באירופה ובעיות נוספות”.

הוא סיפר כי מינה את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח דיון בין הזרמים הדתיים ביהדות, “כדי שהזרמים יישבו יחד וידונו בבעיות כדי להגיע לפתרונות”.

הוא הוסיף כי “כל יהודי צריך להרגיש שהכותל שייך לו וכל יהודי צריך להרגיש רצוי בישראל”.

נתניהו ציין עוד בפני המנהיגים היהודיים, “בפעם הראשונה ממשלת ישראל יחד עם הסוכנות היהודית ישקיעו ויחזקו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בתוך מדינת ישראל”.

נתניהו חזר עלהכרזתו כי הפגישה עם אובמה היתה טובה: “הברית בין ישראל לארצות הברית היא חזקה והיא רק תלך ותתחזק. הפגישה עם אובמה היתה מצוינת, רציתי לומר שאנחנו חולקים כל כך הרבה דברים, ארצות הברית נותנת לישראל הגנה בלתי נתנת לשיעור, ואנחנו מחזירים לארצות הברית על כך במודיעין, ועוד הרבה מאוד דברים. מה שחשוב זה לא רק העזרה של אובמה לישראל בעשר השנים הבאות, אלא היתרון שהוא מעניק לנו שישראל תוכל להגן על עצמה, לבדה. זה פשוט מדהים”.

“הערכים הדמוקרטיים של ישראל מתקיימים ליד משטרים חשוכים ואתגרים ביטחוניים. אנחנו חייבים להגן בגלל האיומים האלה על ישראל. זה מה שקורה כשאומרים לנו שאנחנו צריכים להתבייש בישראל, אנחנו אומרים הפוך, אנחנו גאים בה”.

נתניהו הזכיר את חג החנוכה המתקרב כשאמר: “ישראל מוקפת בפנטיים: הסונים על ידי דאעש, השיעים על ידי איראן. למרות הכל, אני יודע שאף על פי שאנחנו מוקפים אנחנו חזקים, כי הברית בין ישראל לארצות הברית חזקה וכי השותפות בינינו לבין הקהילות היהודיות בעולם חזקה.

“בשבוע האחרון ביקרתי את חיילי צה”ל. אני עושה את זה כמעט כל שבוע, זוהי פשוט חווייה. בקרוב נחגוג את חנוכה, אלה המכבים החדשים. הם העתיד של ישראל, ואם אלה האנשים, העתיד של ישראל בידיים טובות מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות