נתניהו: “יותר ערבים הצביעו לי מאשר למפלגת העבודה”

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בראיון פתוח במכון הליברלי יהודי CAP: "מהלך חד צדדי מול הפלסטינים הוא בהחלט אפשרי" • על הר הבית: "אני חושב שזה בלתי פתיר, אני פשוט לא רואה נכון לעכשיו פתרון לסוגיה הזאת"
נתן פרל
כ"ט חשון התשע"ו / 11.11.2015 08:40

בראיון פתוח שהתקיים הלילה במכון היהודי ליברלי CAP בוושינגטון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי התבטאויותיו בערב הבחירות לצאת ולהצביע כי “הערבים נוהרים לקלפיות” הייתה טעות.

“ההתבטאות הייתה מוטעית, הבעתי צער עליה”, אמר נתניהו. “הבהרתי להנהגה הערבית שאני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל” – והוסיף: “ערבים הצביעו לי יותר מלמפלגת העבודה, אבל לא הייתי צריך להגיד את הדברים האלה. מה שמשנה זה לא הדיבורים אלא המעשים. תבדקו מה עשיתי בשביל ערביי ישראל”.

נתניהו הפתיע בהצהרה מדינית לגבי הפלסטינים, לפיה “מהלך חד צדדי מול הפלסטינים הוא בהחלט אפשרי, אבל בתנאי שיביא בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל ויכלול הסכמות בינלאומיות בעלות תמיכה רחבות”.

נתניהו אמר כי הוא מעוניין לחדש את המגעים עם אבו מאזן, אך אין עם מי לדבר. “שאבו מאזן יבוא לשבת איתי. הוא דיבר איתי שש שעות במצטבר בכל השנים האחרונות”.

נתניהו שב והדגיש כי הוא ראש הממשלה הישראלי שבנה הכי פחות בהתנחלויות. “לא נבנו התנחלויות חדשות ב-20 השנים האחרונות, אפילו לפני שהייתי ראש הממשלה בפעם הראשונה”, אמר. “התוספות הן בקהילות קיימות, המפה לא השתנתה במידה ניכרת”.

על שאלת המנחה: “כיצד ניתן לפתור את בעיית ההתנחלויות” – ענה: “במזרח התיכון, שורש הסכסוך אינו ההתנחלויות אלא המאבק בין המודרניות לבין ימי הביניים. ולגבי הפלסטינים ההתמקדות היא באי ההכרה במדינה היהודית. אם יסכימו לפתור את הבעיה הזו, תיפתר ממילא גם השאלה שלך”.

בהתייחסו להסלמה בירושלים ובהר הבית אמר נתניהו: “אני חושב שזה בלתי פתיר, אני פשוט לא רואה נכון לעכשיו פתרון לסוגיה הזאת. אני חושב שהר הבית חייב להישאר תחת ריבונות ישראלית. זו הדרך היחידה למנוע מהעניין להתפוצץ”.

הוא הוסיף: “אין סימטריה בין ישראל לפלסטינים. אנחנו לא שולחים את ילדינו ל’פעוטון מתאבדים'”.

על פגישתו עם נשיא ארה”ב ברק אובמה, אמר ראש הממשלה כי  נפגש עימו יותר מאשר כל מנהיג אחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות