נתניהו: “מהפגישות הטובות ביותר שהיו לי עם אובמה”

בפגישה הוסכם על הגדלת הסיוע האמריקני לישראל • נתניהו הדף את הטענות מימין כי הסכים על צעדים בניגוד לעמדת הקבינט - והבהיר כי בפגישה לא עלה נושא הקפאת הבנייה ביו"ש • "השיחה היתה מאוד נינוחה, ואמיתית"
נתן פרל
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 00:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את פגישתו עם נשיא ארה”ב, כ”אחת הטובות ביותר שהיו לי עם הנשיא אובמה”.

הפגישה שהתקיימה לאחר שנה של מתח בין שני האישים, התארכה כ-45 דקות מעבר למתוכנן.

“זה לא היה סימפוזיון של ויכוחים, כמו שקרה בפגישות בעבר. האווירה הפעם הייתה של ‘בואו נראה מה אפשר לעשות’. “השיחה היתה מאוד נינוחה, ואמיתית. האווירה הייתה עניינית מאוד”, אמר ראש-הממשלה בתדרוך עם כתבים לאחר הפגישה.

חרף חילוקי הדעות בין שני האישים אודות סוגיית הגרעין האיראני, מחלוקת אותה גם הזכיר הנשיא אובמה בפתח הפגישה, סיכמו השנים על הקמת צוותים משותפים לישראל ולארצות הברית, שתפקידם יהיה לעקוב אחר יישום הסכם הגרעין.

 נתניהו דחה את הטענות שהגיעו מצד חוגי ימין בארץ כי הוא מוביל להקפאת הבנייה, במשותף עם הממשל בארה”ב: “לא העליתי אף נושא בפגישה שלא הוסכם עליו פה אחד בקבינט. שמעתם את דברי הבית הלבן לגבי הסיכוי שיושג הסדר בשנה הקרובה. המוקד בשיחה היה כיצד להרגיע את השטח ולהשיג יציבות”.

הנושא שעמד במרכז השיחה היה מזכר ההבנות להגדלת הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל.

לדברי ראש המשלה, הנשיא האמריקני מודע לסכנה הביטחונית בה ישראל מצויה: “הנשיא אובמה מקבל את הניתוח שלנו לגבי הסיכונים באזור. הפעם הקודמת שבה נחתם מזכר הבנות ישראלי-אמריקני בנושא הביטחוני הייתה בשנת 2007, ואין שום ספק שהמציאות באזור השתנתה ללא היכר מאז.

“הנשיא אובמה מודע לכך שיש נוכחות של דאע”ש בסוריה ויש נוכחות של דאע”ש בסיני, כולל האפשרות הסבירה שאותו מטוס שם, למעשה הופל”, אמר  נתניהו.

בפגישה הוסכם על הגדלת הסיוע האמריקני לישראל,- הן הסיוע המידי והן הסיוע ארוך הטווח – לעשר השנים הקרובות.

עם זאת, הפרטים המדויקים לא סוכמו והדבר יצריך המשך דיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות