האם הראשל”צ אישר ל’קול ברמה’ לשדר את שיעורו השבועי?

תחנת 'קול ברמה' בישרה כי בערוץ חשאי בין המנכ"ל אריאל דרעי ורבנים ממועצת חכמי התורה, סוכם כי שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף יועבר בשידור חי בתחנה • אלא שאז באה ההשפלה: הראשל"צ בירך בשידור ובמכתב מיוחד את רדיו 'מורשת' ו'קול חי' - וקבע: "אין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור ללא אישורי" • קול ברמה בתגובה: "אנחנו פועלים בהתאם לאישורו של הראשל"צ. כל בר דעת מבין למי יש אינטרס לפגוע בנו"
אריה ריבקינד
כ"ו חשון התשע"ו / 07.11.2015 23:50

הקרב על השיעור של הראשל”צ: תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ דיווחה הערב (מוצאי שבת) בהודעה לעיתונות, כי לאחר נתק ממושך בין לשכת הראשל”צ לבין תחנת הרדיו, במהלכו לא שודר שיעורו השבועי של הראשל”צ הגר”י יוסף בתחנה, הוחלט כי החל ממוצאי שבת זה – פרשת חיי שרה – יועבר השיעור בתחנה בשידור חי.

לדברי התחנה, הסיכום על שידור השיעור נעשה בערוצים חשאיים בין מנכ”ל התחנה אריאל דרעי, ורבנים בכירים במגזר הספרדי, ביניהם חברים במועצת חכמי התורה.

אלא שכבר הערב ספגה התחנה השפלה, לאחר שהראשל”צ פרסם מכתב, תחת הכותרת ‘דברי ברכה’, בו הוא מברך את “הנהלת רדיו ‘מורשת’ ואת הנהלת רדיו ‘קול חי’ ,שמעבירים את השיעור במוצ”ש בלווין מבית הכנסת היזדים, ובאתי להודיע בזה שאין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור ללא אישורי”.

הראשל”צ מוסיף: “ובלאו הכי שומר נפשו ירחיק עצמו מהאזנה לכלי תקשורת שאינם נשמעים לגדולי ישראל.

וברכתי לרדיו ‘מורשת’ ורדיו ‘קול חי’ שיזכו עוד להגדיל תורה ולהאדירה , ולזכות את הרבים, כדרגו של מרן האבא, פוסק הדור האמיתי, מרן זצוק”ל זיע”א”.

מכתב יצחק יוסף

במכתב קובע, בעצם, הראשל”צ כי תחנת ‘קול ברמה’ משדרת ללא אישורו.

מתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ הגיבו על פרסום המכתב: “אנו פועלים בהתאם להנחיות גדולי התורה ובהתאם לאישורו של הרשל”צ הרב יצחק יוסף שליט”א.

“מעבר לכך כל בר דעת מבין למי יש אינטרס לפגוע בקול ברמה, כמו ביתר המוסדות שמרן הרב עובדיה זצ”ל הקים וטיפח בימי חייו”.

האישור לשדר את השיעור השבועי ב’קול ברמה’ התקבל לאחר שמנכ”ל התחנה, אריאל דרעי, שיגר מכתב לראשל”צ – בו כתב:

 “ראינו ליקר ולכבוד להעביר את שיעורו השבועי של כבודו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ אשר יסודה ומוסדה בקודש על ידי מורינו ורבינו פאר הדור והדרו הרב עובדיה יוסף זצוק”ל, לתועלת ולזכות הרבים המאזינים לרדיו בכל רחבי הארץ, אשר נפשם תאווה לשמוע דבר ה'”.

דרעי הוסיף וציין: “והנה באנו בכך להסיר דעת המלעיזים והמשטינים ומחרחרי הריב ולהרבות אהבת ישראל ואחדות העם”.

לדברי התחנה, הראשון לציון שיגר את המכתב באמצעות שליח מיוחד בחזרה אל מנכ”ל הרדיו, כשהוא כותב בכתב ידו את המילים “מאשר” – ומוסיף את חתימתו.

מכתב קול ברמה

 מרדיו ‘קול ברמה’ נמסר, עוד בטרם פורסם מכתב הברכה של הראשל”צ לתחנות המתחרות: “אנו גאים להיות תחנת הרדיו החרדית-ספרדית המובילה בישראל שתמשיך להציע את התכנים הרלוונטיים והאהובים למאזיניה.

“שיעורו השבועי של מרן הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף, שיועבר בשידור חי לאחר שיעורו של אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל, יגרום בוודאי לברכה ושמחה, לכל המשתוקקים לשמוע את דבר ה'”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קול ברמה קול התורה
    07/11/2015 23:36
    רחל
  1. קול ברמה אני מאזין קול ברמה בשביל הנשמה

  2. דרעי לא מאשר לרב יצחק לאשר לקול ברמה.
    08/11/2015 00:02
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  3. לא נכון מה שכתבתם שהרב יצחק לא התייחס לקול ברמה, ברור שהוא תוקף אותם.
    והשאלה איך אחרי שאישר, הוא התחרט? כדי האדון שלו דרעי לא הסכים, והוא שומע בקול הרב הגאון מחלוף.

  4. מזיק לעצמו, עכשיו הוא רב רק של חלק קטן מהעם.
    08/11/2015 00:03
    חסיד מרן
  5. חבל שרק שומע לכל אשר יאמר דרעי.

  6. אין על קול ברמה
    08/11/2015 00:23
    אברהם
  7. אני מאזין רק לקול ברמה, התחנה הכי נורמלית ושפוייה במגזר, יחיו הקנאים ויתפוצצו

  8. המחריב הלאומי
    08/11/2015 00:56
    עמי מימון
  9. רואים אתפ מה גרם לנו הקליט הלאומי סיכסך בין רבנים בשביל גאוותו ואנו סובלים .נמאס אלי ישי שב בבית.נמאסת על כולם.

  10. שיעור שהפך לכלי ניגוח
    08/11/2015 08:55
    אברהם
  11. איככה אוכל וראינו את השיעור הזכור בערגה לכל תלמידי מרן זצ”ל, הופך בכל מוצאי שבת לבמת רדיפה ולכלי ניגוח?! איך אפשר לנצל במה זו כקרדום לחפור בו לחיסול חשבונות פוליטיים נגד כל חכם שאינו מיישר קו. וכי זוהי דרכה של תורה?!

  12. לא עת לחשות!!!
    08/11/2015 08:56
    מאיר
  13. הנה ידוע ומפורסם, כי תמיד השתבחו חכמי הספרדים בכל הדורות בכבוד ההדדי ששרר ביניהם. וגם כאשר התגלעו חילוקי דעות, הם נעשו לגופו של ענין כדרכם של תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם.

    והנה בעת האחרונה, ילפי מקלקלתא ולמדו מחוגים אחרים להיות כחסידים שוטים, וכל חכם שאינו הולך לפי רבם, הופך אצלם ללעג וקלס, פוערים עליו פיהם לבלי חוק ומשמיצים אותו ואת פסקיו. כאשר הדברים נעשים בצורה עניינית, כך דרכה של תורה, אך הפיכת כל מחלוקת לתגרה פוליטית קטנונית, תוך כדי הצגת דברי האחרים בצורה נלעגת דמגוגית ומסולפת, זוהי חציית קו אדום שאין מקומה בבית המדרש בין תלמידי חכמים.

    והוסיפו חטא על פשע בכך שהערותיהם נתפרות בצורה מגמתית, תוך סילוף דברי החולקים והצגתם כאילו נעלמו מעיניהם גמרות מפורשות וכאילו חלקו על ראשונים וכו’. ובכך הם מבקשים לערוך להם מסע דה-לגיטימציה שלא יחשיבו אותם כפוסקים ולא ילמדו בספריהם (ולמדו שיטה זו מאותו חוג ‘מרביצי’ שעשו כן למרן זצ”ל, וב”ה שבסוף לא עלתה בידם, וכך יהיה גם הפעם).

    ואין הדברים אמורים רק על גדולי ישראל החיים עדנה, אלא גם על רבותינו גאוני עולם נוחם עדן מדורות עברו, כמו הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ”ל והגאון רבי שלום משאש זצ”ל ועוד, שמרן זצ”ל היה מכבדם ואוהבם כנפשו, ועתה אותם חסידים שוטים מנסים להפוך אותם לחכמים שידעו רק גמרא ולא ידעו לפסוק, ועוד טענות מגוחכות אשר תצלינה אוזנים משמוע, והכל למען המטרה הקדושה של השלטת דעתם.

    ובפרט עשו להם כ’מפעל חיים’ לרדוף עד חורמה את הגאון המופלא רבי משה לוי זצ”ל, שמרן זצ”ל היה אוהבו אהבת עולם, ומזכירו פעמים רבות בספריו בכבוד רב, ואמר עליו “הוא יהיה פוסק הדור אחרי”, ובכמה מקומות חזר בו מדבריו בעקבות ספריו כידוע. והנה בראותם את הצלחת ספריו שנמכרו במאות אלפי עותקים, אש הקנאה בערה בם, וכמעט אינם מפספסים דרשה, שיעור והסכמה לתקוף את אישיותו כאילו לא היה יודע לפסוק הלכה. מה פשעו ומה חטאתו כי דלקתם אחריו?!

    ופלא איך טחו עיניהם מראות שאת אותו מסע רדיפה בדיוק עשו למרן זצ”ל בצעירותו כידוע, וכמה צער היה לו מזה, וכמה טרח לדחות הגישה האומרת שאסור לחלוק על הבן איש חי שהיה אז פוסק הדור, ותמיד היה אומר שלאף אחד אין מונופול על התורה.

    • אויויויו אויו יויו יו יו יו יו יויו ..   08/11/2015 14:23

      דואג האדומי היה ראש הסנהדרין!! יעני גדול הדור ועדיין אין לו חלק לעולם הבא שגילה פנים בתורה שלא כהלכה ורצח כהני נוב בכאילו בשם המלך עלידי הלשנתו הנלוזה, וגם ״רצח״ את דוד המלך וכידוע כו.
      ר צ ח ו רוחנית את כבוד גדול מזכה הרבים חכם רבי אמנון יצחק שליטא והפכו אותו יעני למחרחר ריב כאשר הוא נלחם בדרכו שלו בהפך הקדושה והעמדת תילה של תורה עם קיום מעשי כהלכתה.
      קראו לו ס מ א -ל !!!!!!!!!!!!!! לא פחות ולא יותר ואיייי אי אי. פלוני אתם יודעים מי זה פלוני?! סמ״ … ואף איד לא מחה
      כתבו עליו על ידי שיבדו על מרן הקדיח תבשילו מה שכינו את יש״ו!!!!! והכל בגלל בחירות וזמרים של מעריצות עם מוזיקות גויים וריקודים מעורבים.
      מה שעשו לענק העולם הרב משה לוי זיעא זצוקלללהה זה ודאי שייך לאותו קו וכו הבא מן הגורם חגלות וגם בא מן הגלות אך הוא פועל יוצא מזה שלא מחו על הצונאמי שעשו לכבוד אוהבם שח ישראל הצדיק אמנון יצחק שאני לא חסיד שלו, אבל כל אחד דואג לעצמו וכאשר שותקים על רצח רוחני כזה שאפילו יותר גרוע מרצח רוחני פלא שזה בשויון נפש לזלזל בכל מי שלא בדרך שלנו וכו.
      מה.זה!? כשאני ראיתי איך קורא לו ס מ א -ל !!!! שוב סמ פלוני ובחיוך מהנה , הזדעזתי כוחו ואף אחד לא מוחה. למה כי אץ לבחירות בדעת תורה של הרב שטינמן אחרי שבעבר מרן הרב עובדיה בכה לו שיעזור לשס כנגד לפיד האבא החמור של לפיד החדש.
      לפני שתה בוכה על כבוד גאון הגאונים ןשקדן השקדנים הרב משה הלוי סיעא איפה היית ואיפה אתה לצעוק על כבוד המושפל מתחת לעפר שאין אף אחד שעשה מה שהוא עשה ועוד בלי מפלגה.
      מה זה נכסו את התורה למפלגה אחת ואם לא אז מחסלים.
      קול בעורמה ותת רמה בעצמה היתה במה לזבוח עליו את כבוד הצדיק שליטא.
      לצערינו גם הרב משה הלוי וגם גדול בניו של מרן הפאר של ישראל הגאון האדיר רבי יעקב יוסף זיעא נפטרו לעם ידראל בדמי ימהם אבל מחפשי האמת והמידות יודעים שדרכם קימת.
      האמת היא שלגבי הראשלצ שליטא אפשר להבין שרדיו קול תת רמה שמשדר בה הבניזרי ,סגרה בעצמה מלשדר הלוין ובזמנו היה בזה ביזוי לרב , לכן יכול להיות שהרב מקפיד עלהם,הבעיה שיש פה ענין מפלגתי.
      נו אז שישדרו את הרב מאזוז או אחד מענקי הישיבה מהישיבה הספרדית האוטנטית ועדיף שלא יהיה תוניסאי כדי ששלוחיו של היצהר והקרח לא יוכלו להפוך זאת למשהו עדתי.
      אכן צריך מהפכה ארץ ישראלית מהירה בספרדים שנחזור לאיך שהיינו תמיד, ולא העתק הגבק לא מוצלח של הדרך המפלאה הליטאית אך לא הספרדית. הספרדים היו יותר הרב יוסף משאש ובן דודו הרב שלום מאשר חרדים יותר הרב כלפון מאשר מאה שערים ומה שהפכים אותם בישיבה החשובה ליצור בעלי תשובה אור החיים. חבל שיחד לא היתה תנועה ובלי קשר לר אליהו יישי.
      ובכלל זה הביזוי וההנמכה שעשו לכבוד הגדול יותר סוללת שס הרב מאזוז שליטא המיוחד מאוד.הצליח מעשה ההקטנה וההדרה. חבל שלא כראוי התבטלו לגדולתו, היינו מקבלים באמת את מה ששס היתה צריכה להיות ובמקום תנועת מגזר או יותר נכון מפלגה היינו מקבלים תנועה כלל ישראלית השומרת על צביון הספרדים בין השאר באחדות האומה וטהרתה