הגרש”מ עמאר: “פטירת הרב אברג’ל מחייבת את כולנו לחשבון נפש”

הראשל"צ ורבה של ירושלים התייחס להסתלקותו של הגר"י אברג'ל זצ"ל, עמו היה בקשרי ידידות: ": "אוי לנו שכך עלה לנו, שבגיל כזה נסתלק. מי יודע אם ההסתלקות של הרב ע"ה לא בא בשביל לכפר על עם ישראל"
יוסף גרינבוים
כ"ח תשרי התשע"ו / 10.10.2015 21:31

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר על הגר”י אברג’ל שנפטר בשבת: “איש חייל ורב פעלים, תלמיד חכם חשוב, שהדרשות שלו משכו רבים וטובים, אלפים ורבבות ממש. היו מקשיבים ומתעלים מהדרשות שלו”.

הרב עמאר קיבל במוצאי שבת את ההודעה הקשה על פטירתו של  הגאון רבי יורם אברג’יל זצ”ל, ובשיחה שמסר לאחר ההבדלה התייחס לפטירת הרב זצ”ל.

“הצטערתי מאוד, כמו כל בית ישראל, לשמוע על השמועה הרעה – על הסתלקותו של הגאון, הרב הצדיק, רבי יורם אברג’ל ע”ה, שנסתלק בלא עת, בגזרת הבורא הקב”ה”.

בין הראשל”צ לגר”י אברג’יל שררו קשרי ידידות הדוקים במשך שנים רבות. הרב התייחס לרשת הכוללים שהגר”י זצ”ל עמד בראשם ואמר:”היה לרב אברג’ל ע”ה רשת של כוללים, למעלה מאלף אברכים, בכמה וכמה ערים. הוא היה מממן את זה. בימינו שאחזקת מוסדות התורה נעשה כקריעת ים סוף  – זה היה דבר גדול ועצום.

“הרב המשיך לחזקם ולעודד וביקר אצלם. זה חיסרון גדול וניכר, זה לא פשוט. זה לא רק אחזקת תורה, זה גם אחזקת משפחות עם ילדיהם, אשריו ואשרי חלקו”.

הרב הוסיף ואמר: “אוי לנו שכך עלה לנו, שבגיל כזה נסתלק. בוודאי הדבר מחייב את כולנו לחשבון נפש. שלא יהיה מבחינת ‘הצדיק אבד ואין איש שם על לב’, חס ושלום. אלא כולנו חייבים להשים בלבנו את הסתלקות הצדיק”.

הראשל”צ התייחס לימים המתוחים בירושלים וגל הטרור האחרון: “בפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה והמצב קשה מאוד, מי יודע אם ההסתלקות של הרב ע”ה לא בא בשביל לכפר על עם ישראל. כולנו חייבים להתעורר כדי שיהיה נחת לצדיק. שההסתלקות שלא לא תלך חלילה לחינם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות