רגב: קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא תחויב לעשות זאת

שרת התרבות והספורט מירי רגב כינסה מסיבת עיתונאים: "לא מצליחים למצוא פתרון בשלב זה. מוכנה להשקיע כסף כדי שקבוצות שירצו לשמור שבת יוכלו לעשות זאת" • "ההתנהלות עד היום מנעה משומרי שבת ליהנות מכדורגל" • יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני: "אין כאן מלחמת דת ולא תהיה מלחמת דת. ללא היתר, לא יתקיימו משחקים בשבת"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשע"ה / 08.09.2015 18:53

המחלוקת על משחקי הכדורגל בשבת: לאחר ההודעה של ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה על אי קיום מחזור המשחקים הקרוב בשבת, כינסה היום (שלישי) שרת הספורט מירי רגב מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הפצירה בכל הצדדים להגיע לפשרה –  והעבירה את הכדור אל מגרשו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

שרת הספורט אמרה: “בשלב זה אנחנו לא מצליחים למצוא פתרון כדי שהליגה תשוחק בשבת. בימים האחרונים אני בשיחות אינטנסיביות עם היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין כדי למצוא פתרון. ננסה להקים תוך 60 יום צוות מיוחד כדי להגיע לפשרה. המטרה היא לעשות סדר: קבוצות שלא רוצות לשחק בשבת – לא ישחקו. אלה שכן – ישחקו.

“צריך להגיע לפתרון ורק היועץ המשפטי לממשלה יכול להתיר אי-אכיפה במשך 60 יום. ההסדר יגיע רק במדיניות של אי אכיפה ל-60 יום, כי מרגע זה הם לא יכולים לשחק בשבת.

” אנחנו רוצים שכולם יהיו מרוצים. אני יודעת שפשרה כזו תעלה למדינה כסף, אך אני מוכנה להשקיע כסף כדי שקבוצות שירצו לשמור שבת יוכלו לעשות זאת”.

השרה נשאלה לאיזו פשרה ניתן להגיע ונתנה דוגמא: “לדעתי, אם יותר מ-7 שחקנים יודיעו שהם לא מוכנים לשחק בשבת, הקבוצה תצטרך לכבד זאת. זה נראה לי ראוי והגון וזו הדרך למצוא את הפתרון. שבעה שחקנים מתוך 21 הם שליש ואת זה צריך לכבד. כל הקבוצות, מרגע שתהיה החלטה, יהיו חייבות לעמוד בה, כולל ההתאחדות והמנהלת”.

עוד אמרה השרה: “אני מקווה שהיועץ יצליח למצוא את המשפטי הראוי. יום שבת הוא יום מנוחה. מבחינה סוציאלית אנחנו אמורים לאפשר לאזרחים את יום המנוחה שלו. יש אנשים שהם שומרי שבת שרוצים ליהנות מהכדורגל. ההתנהלות עד היום מנעה משומרי שבת ליהנות מכדורגל”.

השרה סיכמה: “אני מבקשת לפתוח את הליגה ל-60 יום, במהלכם ננסה למצוא את הפשרה הנדרשת. אם לא נמצא אחת כזו, לא נראה את הליגה נפתחת”. 

בתוך כך, הנהלת ההתאחדות לכדורגל התכנסה כדי לדון בנושא הכדורגל בשבת, וקבעה פה אחד: כל עוד לא יתקבל היתר, לא ייערכו משחקי כדורגל בשבת.

חברי ההנהלה הסמיכו את יו”ר ההתאחדות, עופר עיני, המנכ”ל רתם קמר והיועמ”ש אפרים ברק לבחון כל הצעה בעניין ולאשר או לדחותה.

“אין כאן מלחמת דת ולא תהיה מלחמת דת”, אמר עיני. “אנחנו מעוניינים בשמירת הסטטוס קוו ובקבלת היתר שיבטיח שאנחנו פועלים בהתאם לחוק ובמסגרת החוק. אפשר לדון על הצעות רבות, אבל השורה התחתונה חייבת להיות ברורה – נחזור לשחק רק אם יובהר לנו שאין בכך עבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות