ריבלין בעד חילול שבת: “בשבת הולכים לבית הכנסת ואחר כך לאיצטדיון”

נשיא המדינה ראובן ריבלין, חובב ספורט בכלל וכדורגל בפרט, מביע את התנגדותו להעברת משחקי הכדורגל של הליגות המקצועניות לימי החול - וקובע: "מדובר בסטטוס קוו של שנים. הישראלי רגיל ללכת לבית הכנסת ולאחר מכן למגרש. אין ליצור מצב חדש ללא הסכמה" • אביגדור ליברמן: "הפסקת משחקי הכדורגל בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס-קוו"
יוני גרין
כ"ה אלול התשע"ה / 09.09.2015 08:29

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, חובב ספורט בכלל וכדורגל בפרט, מביע את התנגדותו להעברת משחקי הכדורגל של הליגות המקצועניות לימי חול.

בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) לגלי צה”ל התייחס הנשיא לסוגיה וטען כי ההרגל הישראלי הוא שהולכים לבית כנסת ואחר כך הולכים ליימק”א. כעת, אמר, כאשר אין עוד את מגרש יימק”א, המגרש אליו הגיע בצעירותו כאיש הנהלת בית”ר ירושלים, הולכים לאצטדיון טדי ולאצטדיונים האחרים.

לטעמו של נשיא המדינה מציאות זו, שהתקבעה במשך עשרות שנים, היא הסטטוס קוו המקובל בישראל ואין ליצור מצב חדש ללא הסכמה.

בראיון המיוחד, שישודר במלואו בתכנית של רזי ברקאי, התייחס הנשיא גם ליחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריו, הוא לא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו כבר חדושיים. “אני רואה את ראש הממשלה באופן קבוע בארבע עיניים אחת לחודש, אבל בחודשיים האחרונים לא עלה בידינו להיפגש”, אמר ריבלין.

“נדמה לי שאנחנו מיצינו את הבדלי הדעות בינינו בכל מה שקשור לגבי היחסים שלנו עם המערכות השונות הבינלאומיות”, המשיך הנשיא.

לדבריו, “עד אשר הדברים יוסרו מסדר היום, כנראה שאנחנו לא צריכים להיפגש כי כנראה שכל אחד עסוק באותם עניינים לקידומה של מדינת ישראל”.

גם חבר הכנסת אביגדור ליברמן הגיב בעמוד הפייסבוק שלו על פרשת המשחקים בשבת ואמר: “״הפסקת משחקי הכדורגל בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס-קוו ושל המוסכמות הנהוגות במדינה מאז הקמתה.

“במשך כל השנים שמרו ההסכמות הללו על האפשרות לחיות כאן זה לצד זה, חילונים ודתיים, בצורה טובה תוך כיבוד הדדי של מנהגים שונים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפרת הססטוס קוו
    09/09/2015 15:36
    רפןל
  1. כששנם מפירים את הסטטוס קוו מהצד החילוני(מסחר בשבת .חנויות טריפה חמץ בפסח בפרהסיה. שדורי תועבה בטלביזיה. ועוד ועוד .זה כן בסדר?