סלונים הקימה בי”ס נפרד בביתר: ההורים מונעים פתיחת הלימודים

חסידות סלונים הקימה בית ספר נפרד בעיר ביתר עילית, ההורים בבתי הספר הוותיקים זועמים על ההפרדה - והלימודים יושבתו "עד להודעה חדשה" • הדרישות: מורות מחסידות סלונים יתפטרו מבתי הספר הוותיקים - ובית הספר החדש יקלוט גם מעדות המזרח
נחמן גור
י"א אלול התשע"ה / 26.08.2015 09:43

ועדי ההורים של בתי הספר ‘נאות רחל’, ‘עטרת שיח’ ו’אהבת חסד’ בעיר ביתר עלית הודיעו כי “בהוראת רבני העיר לא תפתח שנת הלימודים הבאה עד להודעה חדשה”.

העילה לסערה: פתיחת בית ספר חדש ונפרד לבנות של חסידות סלונים, היוצר, לטענתם, הפרדה בין בנות החסידות ליתר תושבי העיר ויצירת אפליה.

בית הספר של חסידות סלונים הוקם לקראת השנה החדשה, לאחר שעד היום למדו בנות החסידות יחד עם תלמידות ממשפחות ליטאיות וספרדיות בבית הספר ‘בית יעקב-נאות רחל’ – הנקרא על שמה של רעיית האדמו”ר מסלונים ע”ה.

לטענת ההורים, לא די בכך שנשות חסידות סלונים מכהנות כמורות בבית הספר, הרי שבית הספר החדש יגרום לקשיים בבית הספר הוותיק.

בשל כך, ועדי ההורים דורשים כי המורות של חסידות סלונים יתפטרו מבתי הספר הוותיקים, וכי בית הספר החדש יקלוט גם תלמידות מבנות עדות המזרח.

“לא יתכן ששוב כל הנטל יפול על בית ספר אחד, בעוד כל חסידות תקים לעצמה בית ספר”, אומר גורם בוועד ההורים. “יש משפחות ספרדיות חסידיות המעוניינות שבנותיהן תלמדנה בבית הספר החדש, וחייבים שהחלוקה בקליטת התלמידות בבתי הספר תהיה צודקת”. 

כפי הנראה, הדרישה שהעלו בוועד ההורים תיענה, ובית הספר החדש יקלוט מורות מחסידות סלונים שכיהנו עד כה בבתי הספר הוותיקים.

גורם מחסידות סלונים בעיר אומר הבוקר לחרדים 10, בעקבות הטענות של ועדי ההורים: “זכותנו לפתוח לעצמנו בית ספר,  בדיוק כפי שכל החסידויות פתחו לעצמן בתי ספר נפרדים. מה לא בסדר בזה?”

על הדרישה כי המורות של סלונים יתפטרו מבתי הספר הוותיקים, הוא אומר: “בית ספר החדש יקלוט את המורות מהחסידות המכהנות בבית הספר הישן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריכים לשנות גם את שם בית הספר, אולי ל
    26/08/2015 11:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריכים לשנות גם את שם בית הספר, אולי ל”נאות גזענות” על שם חסידות סלונים.

  2. בס"ד 21 בנות ניצלו היום. עדיף שתשארנה בבית.
    30/08/2015 16:21
    רותי כהן
  3. בס”ד 21 בנות ניצלו היום. עדיף שתשארנה בבית ולא תלמדו ללבוש פאה נכרית. מה יש לכן ללמוד אצל אשכנזיות פלג הבניברקי תפסיקו להתבכיין הקב”ה מציל אותכן מ”שמד רוחני” איזה כפירה מלמדים בבית יעקב תוכנית ליבא וכו’ ובעיקר הם רוצים להחטיא את הרבים עם פאה נכרית. תנו תודה להשם!!! שהציל אתכם משמד בפועל.