יעקב מרגי נגד יעקב גוטרמן: “עשה כמעט טיהור אתני בוועדות הקבלה”

במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת, הטיח יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי ביקורת חריפה בראש העיר של מודיעין עילית: "עיריית מודיעין עילית, הם פה, לפני שאני אכנס בהם? זו עירייה סוררת"
אליעזר היון
י"א אלול התשע"ה / 25.08.2015 23:05

יושב ראש ועדת החינוך והכנסת, ח”כ יעקב מרגי, מבקר בחריפות את עיריית מודיעין עילית ואת העומד בראשה יעקב גוטרמן.

בישיבת ועדת החינוך של הכנסת, שנערכה לפני שבועיים, דנה הוועדה באפליה העדתית הקיימת בערים החרדיות, כאשר במרכז הדיון עמדה העיר אלעד וראש העיר ישראל פרוש. בדיון בוועדה השתתפות, בין היתר, יו”ר עמותת נוער כהלכה יואב ללום, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, חברת הכנסת מירב בן ארי, רונית רענן מנהלת אגף חינוך בעיריית בית שמש, ועוד.

במהלך הדיון, אמר היו”ר מרגי: “אני רוצה לספר לך משהו, לא בשביל שאני רוצה למעט בערכו של ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. עיריית מודיעין עילית, הם פה, לפני שאני אכנס בהם? עיריית מודיעין עילית…”

יואב ללום: “הם לא פה”.

היו”ר יעקב מרגי: “זו עירייה סוררת. את יודעת למה? הם עשו שם כמעט טיהור אתני בוועדות הקבלה, בשכירויות וכו’. יש לו תמיכה מובטחת של 85% לבחירתו, העיקר שיגמור את הצרות שלו בתוך המחנה הליטאי.

“אבל הוא צופה פני עתיד, ויכול להיות שגם זה עומד לנגד עיניו. יכול להיות שהוא בתוך נשמתו היה פועל אחרת מכפי שהוא פועל היום, אבל תארי לך שאין לו 80% מהאוכלוסיה אשכנזים?”

בהמשך מיתן מרגי את דבריו ואמר כי אילו לא היתה רוב העיר (מודיעין עילית) אשכנזית: “אני רוצה להאמין שהוא היה נוהג אחרת”.

טענות על אפלייה בעיר מודיעין עילית הועלו בעבר על ידי גורמים שונים, וחלקם אף הגיעו לבתי המשפט.

ביום שני השבוע פרסמו רבני העיר מכתב, בו הם קובעים כי שנת הלימודים במוסדות הסמינר שבעיר לא תיפתח עד שכל הבנות העולות לכיתה ט’ יתקבלו ללימודים.

במכתב, עליו חתומים רבה הראשי של העיר, הגאון רבי מאיר קסלר, ולצידו הגאונים רבי שלמה זלמן אולמן ורבי ישראל זיכרמן, נאמר: “לכבוד הנהלות הסמינרים, מודיעין עילית, שלום רב. מאחר ולצערנו עדיין ישנם תלמידות שלא סודר קבלתם, ללימודים לכיתה ט’ לקראת שנת הלימודים תשע”ו, ע”י סמינרים מסויימים. “עקב כך, הננו מורים בזאת, על אי התחלת שנת הלימודים, עד שתוסדר כניסת הבנות לתיכון באופן מיידי, כפי הוראת הרבנים שליט”א”.

עם זאת, הפעם לא מדובר באפלייה על רקע עדתי. לחרדים 10 נודע, כי מדובר בשלוש תלמידות: בת אחת שסורבה בסמינר החסידי, ושתי בנות בסמינר ‘הגר’.
תגובתו של גוטרמן לא התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תעזבו את גוטרמן הוא יכול ללמד אותכם איך צריך לנהל עיר
    26/08/2015 11:38
    זרח
  1. העיר היחידה בלי מחלוקות ופוליטקה