עימות הקראוונים • פרוש חוגג: צו המניעה שהוציאה ‘דגל התורה’ בוטל

הקרב על הקראוונים: שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים דחתה על הסף את הבקשה להוציא צו ביניים שביקשו להוציא אנשי 'דגל התורה', וביטלה את צו הארעי נגד העברת הקראוונים ממתחם גני הילדים באלעד
יוני גרין
י' אלול התשע"ה / 25.08.2015 13:57

התפתחות ב’עימות הקראוונים’ באלעד: ראש העיר ישראל פרוש יכול לרשום לעצמו ניצחון בקרב לאחר ששופטת בית משפט לעניינים מנהליים דחתה היום (שלישי) את צו הביניים שביקשו להוציא מחזיק תיק ההנדסה במועצת העיר אלעד, אבי שטרן, ו’מוסדות חינוך אלעד’, וביטלה את צו הארעי נגד העברת הקרוואנים ממתחם גני הילדים.

השופטת צילה צפת כתבה בהחלטתה:

“1. לא צורפה ולו ראשית ראיה לטענה בדבר הבטחה שלטונית להעברת קראוונים מרח’ רשב”י לשטח מבנה הקבע ברח’ יהודה הנשיא.

2. צו הפסקת העבודה המנהלי ממילא אינו מסייע בידי העותרת, שכן הוא גם מונע מהעותרת לקבל את הקראוונים להצבתם בשטח מבנה הקבע ברח’ יהודה הנשיא.

3. לא נטען כי אין די במבנה הקבע בכדי לאכלס את תלמידי העותרת.

4. תמוה כיצד מנהל העותרת לא בדק מבעוד מועד את מוכנות מבנה הקבע לאכלוס התלמידים באשר לטענתן הדבר נודע לו באקראי רק בעת הטקס ביום 16/08/15 , ימים ספורים לפני תחילת הלימודים. מכל מקום, מהאמור בכתבי הטענות ודו”ח המפקח, עולה כי ניתן להסיר את סיכוני הבטיחות במבנה הקבע תוך ימים ספורים.

משכך, מאז הטקס עת נאמרו הדברים, ניתן היה למעשה לאכלס את מבנה הקבע (לאחר הסדרת ענין הבטיחות).

5. בנסיבות המפורטות לעיל לא נמצא מקום למתן צו הביניים. הצו הארעי בטל. המזכירות תקבע את העתירה לדיון בהקדם לאחר הפגרה”.

ביום שלישי שעבר פרץ משבר בין ראש העיר ישראל פרוש בין לנציגי ‘דגל התורה’, ובראשם יו”ר דגל התורה באלעד וחבר המועצה אבי שטרן, לאחר שראש העיר הורה לפתוח את שנת הלימודים בבניין הנמצא עדיין בשלבי בניה אחרונים.

על פי הוראתו, על גני הילדים של עמותת ‘מרכז התורה’, שלמדו עד כה בקראוונים – היה לעבור אל הבניין מיידית, בעוד הקראוונים ששימשו עד כה את הגנים יועברו למתחם אחר – של בית הספר החדש ‘תורת חסד’.

אלא שמנהל הגנים, משה שטיין, הודיע כי לא יפתח את הלימודים בבניין, עד שלא יסתיימו הליכי הבניה, ולא יאפשר את פינוי הקראוונים.

ראש העיר פרוש זעם על המהלך שמנע ממנו להכריז כי שנת הלימודים נפתחה באופן תקין, והורה לפנות את הקראוונים באמצעות מנופים.

כאשר הגיעו המנופים אל השטח התייצבו אנשי דגל התורה עם רכבם ליד הקראוונים, כדי למנוע מהמנופים לבצע את הפינוי – ובמקום התנהלו ויכוחים צורמים בין ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, אבי שטרן, שמיהר להוציא צו מניעה, לבקשת העמותה, העוצר את העתקת הקראוונים, וקובע כי אין להציב אותם במקום אחר, ולא להשתמש בהם ולא להניח לשום מוסד אחר להשתמש בהם.

בתגובה שיגר פרוש למחרת מכתב אל אבי שטרן, בו הודיע לו על השעייתו מתפקידו עד להודעה חדשה.

ב’דגל התורה’ זעמו על המהלך ובין ‘דגל התורה וסיעת ‘שלומי אמונים של משפחת פרוש התנהלו חילופי האשמות.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני ויו”ר ‘שלומי אמונים’ ח”כ מאיר פרוש אף היו אמורים להיפגש על מנת לפתור את המשבר, אולם לפי שעה טרם התקיימה הפגישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות