ליצמן נגד ראש עיריית קרית שמונה: לא תשלם, לא תקבל מיון

סגן השר זעם על בקשתו של ראש העיר להקים חדר מיון מבלי להשתתף כנהוג בעלויותיו: "הקמתי כבר 12 מיונים כאלה בארץ, בכל הרשויות החלוקה היתה ברורה והיא תמשיך גם כאן, לא אתן יד לסחיטה של הממשלה"
אליעזר היון
כ"ה אב התשע"ה / 10.08.2015 19:08

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תקף את ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, בטענה כי הוא מנסה לסחוט את הממשלה ואת משרד הבריאות. כך נחשף הערב (שני) בחדשות 10.

ליצמן, שביקר בצפת, ונפגש עם ראשי רשויות הגליל, זעם בפניהם על בקשתו של ראש העיר ל’מיון קדמי’, מבלי שהעירייה שבראשותו תשתתף בעלויות.

“אין דבר כזה שראש עיר יבוא וידרוש מיון קדמי שעובד כל היום, אני לא אתן יד לסחיטה של הממשלה”, אמר ליצמן והוסיף: “הקמתי כבר 12 מיונים כאלה בארץ, הבוקר חנכתי אחד חדש בסכנין. בכל הרשויות החלוקה היתה ברורה והיא תמשיך גם כאן”.

על פי הנוהל שקבע סגן השר, עוד מן הקדנציה הקודמת, בניית מרכזי המיון בערים השונות ימומנו על ידי שלושה גופים. החלק הראשון ממומן על ידי משרד האוצר, השני על ידי המועצה המקומית והשלישי על ידי היזם שמפעיל את המרכז.

במהלך שנים אלו, חנך ליצמן כאמור לא פחות מ-12 מיונים קדמיים ברחבי הארץ. 

ליצמן הוסיף: “יש לי רק דבר אחד, חוץ מדירה קטנה – המילה שלי. אני משתדל ונלחם לקיים את כל מה שהבטחתי. כשנכנסתי לתפקידי לראשונה היתה על שולחני ההצעה לסגור את פרויקט המיון הקדמי בעיר, לא נתתי לכך יד ולמדתי את הנושא”.

חדר המיון הקדמי שיוקם בעיר, הסביר סגן השר, יפעל במתכונת לילה ובין השעות שבע בבוקר לשבע בערב. “אין כל סיבה להפעיל את המרכז כשקופות החולים עובדות. מי שזקוק לטיפול יגש לשם ובמקרה הצורך יפונה לבית החולים – כך זה נהוג בכל הארץ”.

סגן השר פנה אל ראשי הרשויות ואמר להם: “לא יבוא ראש עיר ויגיד שהוא רוצה מיון כל היום, לא יהיה כזה דבר. אם אתם תתנו לי גיבוי, תודה רבה, אני אמשיך ואפעל למענכם ולמען המרכז. אם לא, אז גם תודה רבה ואני אמשיך לדרכי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות