בג”ץ קבע: הצו להריסת בית הכנסת בגבעת זאב ידחה בשבוע

שאלת הבעלות על הקרקע עליה נבנה בית הכנסת אילת השחר בגבעת זאב, עומדת במרכז פולמוס בין גורמים פלסטיניים למתפללי בית הכנסת • הפגנה גדולה שתוכננה להתקיים היום על ידי ראש המועצה תוחלף בתפילת הודאה
אליעזר היון
כ"ד אב התשע"ה / 09.08.2015 15:51

בג”ץ דחה היום [ראשון] את הריסת בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, וההפגנה הגדולה, שהיתה אמורה להתקיים בערב, תוחלף בתפילת הודאה.

בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, ניצב על מכונו שנים רבות, ומתפללים רבים קבעו בו את מקומם. אלא שעמותת ‘יש דין’ וגורמים פלסטיניים הגישו עתירה לבג”ץ כי בית הכנסת נבנה על קרקע פלסטינית ועל כן יש להרסו.

ראש המועצה יוסי אברהמי ארגון עצרת מחאה גדולה, שאמוה היתה להתקיים היום ברחבת בית הכנסת, כנגד כוונת בג”ץ להרוס את המבנה.

היום החליט בג”ץ על דחיית ביצוע צו ההריסה במשך שבעה ימים, וביקש מן הצדדים לגשת לפשרה, בה יציג כל צד את טיעוניו לבעלות על הקרקע.

אברהמי

ראש המועצה הכריז על החלפת עצרת המחרה בעצרת הודאה: ” לאור ההודעה על דחיית ביצוע צו ההריסה לבית הכנסת “איילת השחר” ע”י בג”צ, אני מבקש להודות לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרבנים הראשיים, לחברי הכנסת ובראשם ליו”ר ועדת הפנים ח”כ דוד אמסלם ולח”כ מוטי יוגב, לדוד מנחם ראש המנהל האזרחי, לחברי המ”מ גבעת זאב, לגב’ מרים פרץ למועצת יש”ע ולכל מי שנרתמו לעזור וסייעו לדחיית ביצוע הצו.

אני מקווה שתפילותינו יתקבלו ובית הכנסת יוסיף לעמוד על תילו לדורות. עצרת המחאה שתוכננה להערב נדחית ובמקומה תתקיים תפילת הודיה בחסות קהילת בית הכנסת, להודות לד’ יתברך ובתקווה לבשורות טובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות