הרצוג על העימות עם יחימוביץ’: “לא נתניהו ביקש את הקיזוז לחזן”

יחימוביץ צייצה ושאלה: "לנקות את השטח לנתניהו ולליכוד? שיאכלו הם את דייסת הביזיון" • הרצוג השיב: "כשיו"ר הכנסת מבקש לסייע לשמור על כבוד הכנסת, עוזרים לו"
נחמן גור
כ"ב סיון התשע"ה / 09.06.2015 20:09

הקרב בין ח”כ שלי יחימוביץ’ ליו”ר המחנה הציוני מתלהט: אחרי שיחימוביץ’ תקפה היום (שלישי) את החלטתו של הרצוג לקזז קול במהלך ההצבעות בכנסת, עד שבירור עניינו של ח”כ אורן חזן יסתיים, וטענה כי מדובר ב”טעות” – הרצוג מיהר להשיב.

יחימוביץ צייצה ושאלה: “לנקות את השטח לנתניהו ולליכוד? שיאכלו הם את דייסת הביזיון. ביטחון ישראל? לא. פריצה מדינית? לא. חוק חברתי? לא. אז למה?!”

בתגובה לציוץ של יחימוביץ’, צייץ הרצוג: “למה? כי כשיו”ר הכנסת מבקש לסייע לשמור על כבוד הכנסת, עוזרים לו. למה? כי הציבור מובך מהתנהגותם נבחריו. למה? כי זה לא קבוע אלא מהלך אחראי וקצר”.

זמן קצר לאחר מכן פרסם הרצוג סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, בו הסביר את המניעים להתנהלותו:

“היום בצהריים פנה אליי יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין. הוא, כמוני וכמו רבים אחרים, חש מבוכה גדולה על הפרסומים. הוא הבהיר כי בכוונתו להשעות את חבר הכנסת חזן מתפקידיו הממלכתיים בכנסת, ופנה אליי באופן אישי ומתוקף היותו מופקד על כבודה של כנסת ישראל לאפשר מעין רשת ביטחון מוסרית קצרה, כדי למצות את הברור בעינינו של חבר הכנסת חזן, מבלי שתישמע טענה על איומים שעלולים להשפיע על התהליך”, כתב הרצוג.

“בהכירי את הצורך לשמור על כבודה של הכנסת ולאחר ששקלתי בעניין החלטתי כי יש הצדקה להיענות לבקשתו של אדלשטיין, זאת תוך הבהרה כי ההסכמה ניתנת לזמן קצר ומוגבל בלבד.

“ראש הממשלה לא הוזכר ולא היה מעורב בשום צורה בתהליך או בבקשה. כשמדובר בפרשה שמכתימה את הכנסת כולה נכון בעיניי לאפשר את בירור האמת במהירות ויעילות, בלי להקשות עליו באמצעות איומים או פוליטיקה זולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות