פיגוע בדרך לכותל: שני צעירים נדקרו בליל שבועות; מעצר המחבל הוארך

שני בחורים מחסידות ברסלב שהיו בדרכם ל'תיקון ליל שבועות' בכותל, נפצעו באורח בינוני, לאחר שנדקרו בידי מחבל פלסטיני ליד שער שכם • מעצרו של המחבל הוארך בבית משפט השלום בירושלים בשמונה ימים
ז' סיון התשע"ה / 24.05.2015 21:21

פיגוע דקירה בדרך לכותל: שני בחורי ישיבה, שמואל רביבו ומאיר דוד זוסמן, המשתייכים לחסידות ברסלב, נדקרו בליל חג שבועות, בשעה שעשו את דרכם אל הכותל המערבי ל’תיקון ליל שבועות’.

הדקירה ארעה בשעה 2:30 לפנות בוקר, ברחוב סולטאן סולימאן, הסמוך לשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים.

צוות מד”א שקיבל את הקריאה הגיע למקום והעניק לשניים טיפול רפואי. מצבם של השניים – בינוני.

משה לוי, מנהל אגף לוגיסטיקה של איחוד הצלה ומתנדב בארגון, סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני נערים מחסידות ברסלב שהיו בדרכם לכותל המערבי ונדקרו בסמוך למחסום בשער שכם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני, כשהם סובלים מדקירה בפלג גוף עליון.

“לאחר טיפול רפואי שהענקנו להם בזירה הם פונו באמבולנסים לבית החולים, כשהם בהכרה מלאה. כוחות גדולים של משטרת ישראל מחוז ירושלים פעלו בזירה”.

פרמדיקית מד”א, אלומה סימון, שטיפלה בנערים סיפרה: “כשהגענו למקום ראינו קבוצה גדולה של צעירים שהיו בדרכם לכותל. על המדרכה ישבו שני נערים בני 17 במרחק של מטרים ספורים אחד מהשני. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון.

“הענקנו להם טיפול ראשוני בשטח ופינינו אותם בשתי ניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבם מוגדר בינוני ויציב”.

מיד עם קבלת הדיווח על הפיגוע החלו סריקות נרחבות בתוך העיר העתיקה על ידי שוטרי מרחב דוד, מג״ב ויס״מ.

האחראי משמרת במב״ט 2000, רס״ר מהראן סרחאן, החל לסרוק את מצלמות האבטחה באזור האירוע, זיהה את החשוד – מחבל פלסטיני כבן 19 – והכווין כוחות סיור דוד ומג״ב, שעצרו את החשוד מיד כשהגיע לביתו.

בחיפוש שנערך, נתפסו בצמוד לביתו הסכין וממצאים נוספים, הקושרים את החשוד לאירוע.

ניצב משנה אבי ביטון, אמר: “פריסת הכוחות הרחבה בעיר העתיקה, יחד עם המקצועיות של שוטרי ‘מבט 2000’ הביאה למעצר המהיר של החשוד”.

מעצרו של המחבל הוארך בבית משפט השלום בירושלים בשמונה ימים, עד ליום 31.5.15.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בגלל מודעות מטופשות
    25/05/2015 08:21
    שמעון
  1. כשחרדים מבלבלים ת’מוח במודעות ענק על האיסור ללכת לכותל בליל שבועות מחמת הפריצות ואביזרייהו דג”ע ואם הולכים אז רק דרך שער שכם… אז הנה התוצאה