פרשת הרב פינטו: השופט מודריק לא גילה שבתו כפופה לתובעת

אתר news1 חושף: ד"ר עודד מודריק, השופט במשפטו של הרב יאשיהו פינטו, לא גילה לצוות ההגנה כי בתו כפופה לעו"ד נאוה שילר - שהופיעה בניגוד להרגלה בבית המשפט • השופט: "אינני יודע אם לעת הזאת יש לבת שלי כפיפות לגברת שילר"
חיים טוויל
כ"ו אייר התשע"ה / 15.05.2015 16:16

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק – שגזר השבוע שנת מאסר בפועל על הרב יאשיהו פינטו – לא גילה לצוות ההגנה כי בתו כפופה לעו”ד נאוה שילר שהופיעה בתיק. כך חושף העיתונאי איתמר לוין מאתר News1.

עו”ד רוני מודריק עובדת מזה שנים רבות בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) – המחלקה שעסקה בחקירת פרשת הרב פינטו.

לוין מציין כי שילר היא המשנה לפרקליט המחוז, ובתוקף זאת ממונה על כל הפרקליטים במחוז. בניגוד להרגלה, בתיק של הרב פינטו הופיעה שילר בעצמה בפני השופט מודריק, כאשר בפועל את התיק ניהלה עו”ד רחל חזן-פלדמן. שילר לא טענה בפני השופט, אבל נכחה באולם, ומדי פעם העירה כמה מילים – בעיקר כלפי ההגנה.

בגזר הדין דחה השופט מודריק את כל טענות ההגנה ואימץ את כל נימוקי התביעה.  ב-News1 טוענים עוד, כי “בדיון בטיעונים לעונש לא התערב מודריק, כאשר שילר – בצורה חריגה ובלתי מקובלת – התנגדה שוב ושוב לראיות שביקשה ההגנה להציג. כאשר אמרה שילר, כי פינטו נטל לכיסו יתרות זכות מאחת העמותות והסניגורים התקוממו על אמירה זו, השיב מודריק שהוא לא שמע אותה. רוזובסקי הגיב: ‘כל האולם שמע'”.

News1 שאל את דובר משרד המשפטים האם רוני מודריק עובדת, במישרין או בעקיפין, עם שילר או חזן-פלדמן.

תשובתו הראשונה של המשרד הייתה: “רוני מודריק פרקליטה בפמת”א מזה שנים רבות. ככל שהפנייה עוסקת בניסיון לקשר בין החלטות כבוד השופט מודריק בתיק הרב פינטו לבין נתון זה, אנו סבורים כי הדבר אינו ראוי להתייחסות”.

ב-News1 לא הסתפקו בתשובה המתחמקת – והדובר השיב: ״רוני מודריק הינה פרקליטה בפרקליטות מחוז ת״א מזה שנים רבות. בינה לבין רחלי-חזן פלדמן אין כל יחסי כפיפות או עבודה. נאוה שילר הינה משנה לפרקליט המחוז ומתוקף תפקידה זה, היא ממונה על כלל פרקליטי המחוז.

“ככל שהשאלה עוסקת בפסק הדין בעניינו של הרב פינטו, נבקש להבהיר כי כבוד השופט מודריק דן בתיקים של פרקליטות מחוז ת״א מזה שנים רבות. במשפט לא הועלתה כלל טענה שכזו ואנו סבורים כי אין בטענה שכזו כל ממש ככל שתיטען בעתיד.

“נציין, כי עו״ד מודריק לא הייתה מעורבת כלל בתיק בעניינו של הרב פינטו”.

משרד המשפטים לא התייחס לעובדה ששילר חרגה ממנהגה והופיעה בעצמה בפני מודריק בתיק פינטו.

מודריק מסר בתגובה ל-News1: “אינני יודע אם לעת הזאת יש לבת שלי כפיפות לגברת שילר, וככל שישנה – הרי מדובר בכפיפות עקיפה. למען הסר ספק, בתי לא הייתה מעורבת במשפט פינטו מטעם הפרקליטות”.

מודריק לא ענה לשאלה, האם לא היה ראוי לתת לצדדים גילוי נאות ולו מטעמי מראית העין.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל במדינה מושחת
    15/05/2015 16:31
    סיון
  1. ובושה ליתן יד לשחיתות ולפגיעה בדת

  2. זה לא רב, זה רב-גנב
    15/05/2015 21:22
    אלקיים
  3. אל תספר לנו סיפורי מעשיות על עדי אופי כאלה ואחרים, “הרב” פינטו. באת לפלורידה בשנת 2010, נשאת נאום מרגש ובסופו ביקשת 200 דולר..כל חודש…בלי הגבלת זמן — מכל מי שרצה ברכה אישית ממך (כמובן ששלחת את הכלבלב הגזבר שלך להעביר את מסר הסחטנות). אני נסעתי שעה וחצי כדי לבקש ברכה עבור חברה טובה בארץ שעמדה לפני ניתוח מסוכן מאוד (כריתת לבלב) ובאותה דקה אמרתי לכל הסובבים אותי באותו אולם שהרב הזה צריך ברכה מחברתי ולא להיפך. קמתי ועפתי משם עוד לפני שהרב עזב את המקום. חברתי עברה את הניתוח בהצלחה כמובן כמו שידעתי שיקרה (ניצלה מסרטן מהקטלניים ביותר), ובדיוק כמו שידעתי שיקרה “הרב” פינטו הנוכל המזוקן בעל הבעת הפודל מאז רק נופל מהפח אל הפחת.

    אינני רב ובכל זאת קיללתי אותו ואת משפחתו בשנת 2010 על חילול השם בפרהסיה בצורה הנלוזה ביותר. אין עוון גדול יותר מאשר לנצל עבור בצע כסף את מסכנותם של עשרות אנשים שבאו כמוני במיוחד כדי לקבל ברכה בשל צרה כזאת או אחרת (הפרסומת לאירוע קראה ספציפית לבוא לקבל ברכה מהמקובל הגדול שבא לעיר), ואין עוון גדול מלסרב לתת ברכה לאדם שאין האמצעים ברשותו.

    כמו שכתבתי בדף הבית של שובה ישראל עוד ב-2010: עד שלא יבקש סליחה מחברתי באופן אישי, הקללה תרבוץ מעל ראשו.

    (כזכור לחלק מכם, הודעה זו נכתבה בתור טוקבאק לכתבות בנושא פינטו מאז 2010, כשפינטו היה בשיא הצלחתו ובריאותו. כנ”ל השותפה לפשע שעימו).

    למען יראו וייראו.

  4. הייתי בכל ביקורי של הרב בפלורידה. לא היה ולא נברא
    12/06/2015 02:48
    אריק
  5. בושה וחרפה בוודאי שהמוסדות זקוקים לתרומות כבכל מקום שיש עשיה. הכל נעשה בטוב טעם לדעתי ואני גאה בכך שתרמתי ואתרום להם ולאחרים.