מי תהיה המפלגה הגדולה? 3 סקרים מציגים תוצאות שונות

שלושה סקרים מתפרסמים הערב: ערוץ 1, חדשות10 וגלובס • על פי גלובס וחדשות 10 - המחנה הציוני מוביל, בערוץ 1 - שיוויון 24 • בשני סקרים יש מקבל 5 מנדטים • ש"ס מקבלת בסקר גלובס 8 מנדטים
יוני גרין
ז' אדר התשע"ה / 26.02.2015 21:40

שלושה סקרים פורסמו הערב  בערוץ 1, ערוץ 10 וב’גלובס’ –  והתוצאות העולות מהן מעט שונות: מסקר שפורסם הערב בערוץ 1 עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היה מתקבל שוויון בין המחנה הציוני לליכוד, כאשר שתי המפלגות היו מקבלות 24 מנדטים.

על פי הסקר הבית היהודי תקבל 12 מנדטים, כמו מפלגתו של יאיר לפיד והמפלגה הערבית המשותפת.

ש”ס תקבל 7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה וכן מפלגתו של משה כחלון.

ישראל ביתנו תקבל שישה מנדטים, אלי ישי חמישה ומרצ תהיה המפלגה הקטנה, עם 4 מנדטים בלבד.

לעומת זאת, על פי סקר של הסוקר פרופ’ קמיל פוקס, שפורסם הערב בערוץ 10, המחנה הציוני תקבל 23 מנדטים לעומת הליכוד שתקבל 21 בלבד.

על פי סקר זה יש עתיד של יאיר לפיד עולה-13 מנדטים, הבית היהודי 12, כמו המפלגה הערבית המשותפת.

כולנו של משה כחלון מקבלת בסקר זה  תשעה מנדטים, ש”ס ויהדות התורה – 7 מנדטים כל אחת, ליברמן -6, מרצ – 5 ויחד של אלי ישי מקבל גם בסקר זה  5 מנדטים.

ממצא נוסף העולה מהסקר: בפעם הראשונה מאז תחילת מערכת הבחירות, מצטמצם הפער באחוזי התמיכה לראשות הממשלה בין הרצוג ונתניהו. אם בעבר נראה היה שנתניהו שומר על יתרון בלתי מעורער בתור ראש הממשלה המועדף על הישראלים, הרי שהערב לראשונה נמצא כי שיעור התמיכה בו ירד מ-44 ל-42 אחוזים מכלל הבוחרים.

יצחק הרצוג, לעומת זאת עולה בבחינת שיעורי התמיכה בקרב הציבור, מ-36 אחוזים ל-37 אחוזי תמיכה בקרב כלל הבוחרים.

מסקר שערך מכון רפי סמית ופורסם הערב ב’גלובס’ עולה, המחנה הציוני יורד מ-24 מנדטים בסקר הקודם ל-23, הליכוד יורד בשני מנדטים – מ-24 מנדטים ל-22, הרשימה הערבית המשותפת עולה מ-12 ל-13 מנדטים, הבית היהודי של נפתלי בנט יורדת מ-13 מנדטים בסקר הקודם ל-12.

יש עתיד עולה גם בסקר זה מ-9 ל-11, וכחלון עולה מ-8 מנדטים ל-9.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן: ש”ס – 8 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים,   ויחד של אלי ישי 4 מנדטים.

ישראל ביתנו – 6 ומרצ – 5 מנדטים.

גלובס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפתעת הבחירות הפעם תהיה הפתעה מפתיעה
    12/03/2015 15:24
    הפתעת הבחירות הקרובות מפתיעה מתמיד
  1. כל בחירות יש לנו הפתעה אחרת . והפעם אני מוכרח לציין שההפתעה תהיה הפוך על הפוך.
    לפיד, יחד, בנט, מרץ, הרשימה המשותפת, המחנה הציוני, ש”ס וליברמן – צפויים ולא יכולים להפתיע ההפתעה תבוא מכיוון הליכוד שביום הבחירות יתחזק באופן שאף אחד לא ציפה לכך וזו תהיה “ההפתעה” של בחירות 2015 וההצלחה של עתיד מדינת ישראל
    דווקא כשאף אחד אינו חולם שהליכוד ינצח בגדול אחרי כל מה שכביכול נראה בשטח ולאחר עבודה של כמעט כל הגורמים העוסקים במלאכה להוריד את הליכוד מהשלטון