דרעי הסביר בסיעה: “אתמוך בכחלון? אם הוא זקוק לתרומה – אתן לו”

יו"ר ש"ס עם פתיחת מושב החורף: "נתמקד במיוחד במצוקה של השכבות החלשות" • על כחלון: "רק בירכתי אותו" • על 'חוק הגיור': "מקווה שהחוק לא יקודם. גם הבית היהודי איתנו"
שרי רוט
ג' חשון התשע"ה / 27.10.2014 16:19

יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, אמר היום (שני) עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, בפתח ישיבת סיעת ש”ס: “חזרנו לחורף. ראשית אני חייב לציין שבשבילנו, בשביל עם ישראל, ובשבילנו בפרט, זהו תאריך מאוד קשה – יום השנה, יום הפטירה של מרן. אמנם 12 חודש היה לפני חודש, אבל זה יום הפטירה – והתקיימו בהרבה מקומות בארץ אזכרות.

“זה מתבטא בשאלות, בבעיות הגדולות, וחסרה לנו התמיכה, העידוד, ההכוונה, האורים ותומים שהיה לנו, כל אחד באופן אישי ולתנועה באופן כללי. קשה מאוד הדבר הזה, אבל כפי שאמרתי כמה פעמים: הוא ציווה לנו את החיים, להמשיך את מפעליו הקדושים, ביתר שאת וביתר עוז.

“אני חושב שאם אנחנו צריכים לחשוב מה צפוי החורף הזה, אנחנו צריכים להתמקד במיוחד במצוקה של השכבות החלשות. כולם זוכרים כשמרן היה בבית החולים, ממש לפני פטירתו, הוא ביקש: תזכרו את העניים ותזכרו להביא את היהדות לכל מקום. המצוקה הזו – זה תנועת שס, ולכן חובה עלינו להמשיך את מורשתו של מרן בעניין הזה.

“החורף הזה חייב להיות מבחינתנו, לעשות כל אחד את מיטב יכולתו, וביחד לעסוק ביוקר המחיה והשכבות החלשות. בכנסת הגשנו שורה של חוקים, הממשלה אישרה את המלצות הללו, והגשנו את זה כחוקים.

“כמובן נמשיך לשמור על האופי היהודי והצביון הדתי, אבל אנחנו צריכים להתמקד בנושא החברתי. אם אין קמח אין תורה, וביחד בעזרת השם, כולנו כאיש אחד, נמשיך את דרכו של מרן ונעשה כמיטב יכולתנו וחפץ השם בידינו יצליח”.

בהמשך התייחס דרעי לדבריו אתמול על שיתוף הפעולה עם השר לשעבר משה כחלון – והסביר: “בירכתי את כחלון, וכבר פירשו שאתמוך בו. אם הוא זקוק לתרומה אתן לו…”

על ‘חוק הגיור’ אמר: “מקווה שחוק הגיור שעבר בוועדת חוקה לא יקודם. אין אף רב שמתיר. גם הבית היהודי איתנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות