סילבן שלום לנתניהו: שהבן שלך יהיה פחח

חילופי מילים קשות: במהלך ישיבת הממשלה שדנה בנושאי חינוך הוצע להקים מחדש בתי ספר מקצועיים • השרים להגנת הסביבה והרווחה הצטרפו להתנגדות • נתניהו השיב לשלום: "אתה חי בעולם של אתמול. יש פחחים ורתכים שמרוויחים הרבה כסף"
אליעזר היון
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 18:44

חילופי מילים קשות בין ראש הממשלה נתניהו לשר התשתיות סילבן שלום: במהלך ישיבת הממשלה התדיינו השרים על נושא החינוך המקצועי, ועלתה ההצעה להקים מחדש את בתי הספר המקצועיים בישראל.

השר שלום, שהתנגד למהלך, צעק לעבר ראש הממשלה: “שלח את הבן שלך להיות פחח, לא את הילדים שלנו”.

ההצעה להקים מחדש את בתי הספר עלתה על רקע הנתונים שהציג יושב ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב ההשכלה הגבוהה, פרופסור מנואל טכטנברג, על שיעור ההרשמה לאוניברסיטאות.

השר שלום אמר: “במקום להילחם על ה-50% שלא זכאים לבגרות, רוצים לגזור על הילדים לא להיות משכילים”.

בשלב זה התערב ראש הממשלה ואמר לשלום: “אתה חי בעולם של אתמול, יש פחחים ורתכים שמרוויחים הרבה כסף”.

אלא ששלום לא נותר חייב והשיב בעוקצנות לנתניהו: “אתה לא למדת כאן, אתה לא מכיר את זה שיש ילדים בני 12 ששולחים אותם ללמוד מסגרות ורתכות, וגוזרים עליהם לא להיות משכילים”. נתניהו, למד כנער בארצות הברית, שם עבר אביו במחקר היסטורי.

אל השר שלום הצטרפו השרים להגנת הסביבה והרווחה פרץ וכהן, והביעו התנגדות להקמה מחדש של בתי הספר המקצועיים, שכן הם “יעמיקו את הפערים החברתיים בישראל, וימנעו מרבים השכלה גבוהה”.

אחד השרים שנכח בישיבה אמר לאתר וואלה: “היו שם שני ויכוחים שהתנהלו במקביל: מצד אחד ויכוח ענייני על סוגיית בתי הספר המקצועיים, ומצד שני ויכוח אישי ופוליטי מאוד בין סילבן לביבי, שנראה כאילו נועד מראש לייצר כותרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות