הסיבוב השני: רבנים ספרדים תקפו את עליזה בלוך על הרס בתי הכנסת

לקראת הסיבוב השני בבית שמש: שוב צפה מצוקת בתי הכנסת, ותופעת הרס בתי כנסת על ידי העירייה • רבנים ספרדים מחו: "ועוד הגדילה ראשת העיר ללחום במעט  אשר בידינו והטילה צווי הריסה" • עליזה בלוך: אינני מתנערת מהאחריות. לא יכולתי לקדם, ללא שיתוף פעולה של חברי המועצה
אריה ריבקינד
כ"ד אדר א' התשפ"ד / 04.03.2024 12:38

לקראת הסיבוב השני של הבחירות בעיר בית שמש, בין שמואל גרינברג מ’דגל’ לראש העיר המכהנת עליזה בלוך – צפה שוב מצוקת בתי הכנסת בעיר, והתופעה של הרס בתי כנסת על ידי העירייה.

רק לפני כחודשיים פרסמו רבני בית שמש, ובהם הרבנים הספרדים,  מודעת מחאה נגד ראש העיר בה נאמר:

“לב מי לא יכאב על כבודה של שכונתנו רמת בית שמש ד’, אשר מלאו רחובותיה ביראי ה’ המתגוררים בשכונה למעלה משנה תמימה.. בשכונה אין את הדברים הבסיסיים ביותר, ובפרט הדברים הנוגעים לכל אחד ואחד באשר הוא יהודי,  ומדי יום בוקר וערב תושבי השכונה מכתתים רגליהם למצוא בית כנסת ומקום לתפילה ומקווה.. דברים אלו הינם בבסיס חיינו ולזאת לא זכינו לקבל את המגיע לנו בזכות.

“ועוד הגדילה ראשת העיר ללחום במעט  אשר בידינו והטילה צווי הריסה כנגד בתי הכנסת הבודדים שקמו בשכונה, ללא התחשבות בסיסית ברגשות התושבים  וצורכיהם.

“על כן בהוראת הרבנים הגאונים נצא כולנו בשבת.. למעמד קבלת שבת מוני ברחובה של עיר, למחות כנגד הבזיון הנורא המתחולל בימים אלו ממש, ובפרט בתקופה זו אשר אלינו בכל קצוות א”י זקוקים לתפילותינו, נעתיר לפני בורא כל עולמים שיחוס עלינו וישמע שוועתינו”.

על המכתב חתמו כ-25 רבנים, מכל החוגים בעיר.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

ממטה ראש העיר שיגרו בתגובה איגרת שפרסמה עליזה בלוך לתושבים באותם ימים, בעקבות הריסת התשתיות הבלתי חוקיות:

“כבר בפתח דבריי חשוב לי לומר שאני מודעת היטב למצוקה הקשה של המחסור בבתי הכנסת ברמה ד׳ ונווה שמיר. בטח בתקופה קשה זו שבה אנו זקוקים לתפילות ולרחמי שמיים מרובים. כראש העיר הצבתי לעצמי למטרה לאכלס את השכונות החדשות רק כאשר התשתיות יהיו מוכנות לגמרי. ב”ה בתקופה האחרונה נבנו בשכונות מקוואות, מוסדות חינוך, טיפת חלב, גני משחקים והיד עוד נטויה.

אך בשורה התחתונה ישנה מצוקה בנושא בתי הכנסת ואני כראש העיר נושאת באחריות למצוא את הפתרונות המתאימים.

כבר מעל לשנה שאנחנו בעיריית בית שמש מנסים בכל דרך אפשרית לסיים את הליך ההקצאות לטובת כלל הקהילות בשכונות. לצערי הרב, ישנם מספר עסקנים שבמו ידיהם חיבלו בכל הסדר אפשרי, הפרו סיכומים, הגישו עתירות ועשו ככל שביכולתם למנוע את השלמת הליך ההקצאות שיאפשר את בניית בתי הכנסת.

חשוב להבין כי בשונה מהפרסומים המגמתיים בנושא, בחודשים האחרונים לא נהרס אף בית כנסת פעיל. מחלקת האכיפה עסוקה בעיקר במניעת השתלטות פרטית על שטחים ציבוריים נוספים השייכים לכם ומיועדים לבניית כיתות לימוד, גני ילדים, מקוואות וכד׳.

כמו כן, לרוב הקהילות נמצאו הפתרונות שאפשרו להם להתפלל באופן זמני עד להשלמת ההקצאות, כולל לזו שעמדה במוקד הסערה השבוע. יחד עם זאת, כאמור, לא נוכל לאפשר השתלטות בלתי חוקית על שטחי ציבור השייכים לכם ותמנע הקמת מוסדות ציבור בעתיד.

אני מבקשת להדגיש שוב: אינני מתנערת מהאחריות. כראש העיר עלי לוודא שכל התושבים יקבלו את התנאים הבסיסים המגיעים להם. אך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה ולאור התארכות תקופת הבחירות בעקבות המלחמה, בשלב זה אין ביכולתי לקדם את הנושא, ללא שיתוף פעולה של חברי המועצה.

אני מתחייבת בפניכם כי מיד לאחר הבחירות, נפעל שוב להשלים את הליך ההקצאות לפי צרכי כלל הקהילות. אני פועלת יומם וליל למענכם תושבי בית שמש, אך חלק מהעבודה נעשית בשיתוף פעולה עם חברי המועצה, ומבלי הנכונות שלהם להגיע להסכמות, אין ביכולתי להשלים את המלאכה.

בימים לא פשוטים אלו, עלינו להתמקד באחדות ובמכנה המשותף, ולא חלילה לנצל את המצב לפילוג בינינו. בתפילה ובתקווה לשבוע שקט ובשורות טובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות