הפוסק מבני ברק קבע: בגלל מכת העכברים לא ייצאו ידי ישיבה בסוכה

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, גאב"ד 'שערי הוראה' ורב מערב בני ברק,  פסק: לא יוכלו לצאת ידי חובת ישיבה בסוכה בכל מקום שהעכברים יכולים להגיע לשם - "כדין מצטער"
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 17:50

אברהם רובינשטיין, שומע? הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, גאב”ד ‘שערי הוראה’ ורב מערב בני ברק,  בפסק מפתיע בעקבות ‘מכת העכברים’ בעיר התורה והחסידות.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

לפי דיווח בערוץ 7, הגרש”א שטרן הבהיר: “אם עד חג הסוכות, לא ניפטר ממכת העכברים, הרי שלא יוכלו לצאת ידי חובת ישיבה בסוכה הממוקמות בקומת קרקע, ברחובות, בחצרות וכל מקום שהעכברים יכולים להגיע לשם, כדין מצטער”.

בפסק ההלכה הוא מציין: “על פי ההלכה אם מישהו בונה סוכה במקום שיש חיות, או כל סיבה שאנשים מפחדים לשבת שם, גם אם הוא עצמו לא מפחד, עצם הדבר שרוב האנשים לא יכולים לשבת בכזה מקום, הוא לא יוצא ידי חובת ישיבה בסוכה”.

עם זאת, הפוסק סייג, כי “לגבי יו”ט ראשון של סוכות, אם אין לו אפשרות אחרת – מותר להשתמש בכזה סוכה”.

העיר בני ברק, העיר המטונפת בישראל, סובלת מזה חודשים רבים ממכת עכברים המתרוצצים ברחובות ובבתים – ובמספר מקרים אנשים וילדים ננשכו והובהלו לבית החולים. במשך חודשים התכחש ראש העיר אברהם רובינשטיין לתופעה, ורק לאחר מסע לחצים ציבורי שהפעיל חבר המועצה יעקב וידר מהליכוד, החלה העירייה לפעול למיגור התופעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות