מלחמת התמונות של ביתר עילית: מדוע הגוי צילם קידוש בשבת

ביתר עלית שואלת: איך בדיוק צולם קידוש שערך בבוקר יום שבת אברהם וייספיש, מו"ל המקומון 'שערים"? • וייספיש: הגוי צילם מיוזמתו • הגוי: אף אחד לא ביקש ממני
נחמן גור
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 13:38

העיר ביתר עלית עסוקה מאז צאת השבת בשאלה אחת: איך בדיוק צולם קידוש שערך בבוקר יום שבת אברהם וייספיש, מו”ל המקומון ‘שערים’?

הסאגה מעסיקה את התושבים שעות נוספות, ואפילו החיכוכים הקואליציוניים בעיר הצליחו להשתרבב אל השמחה.

העובדות: תמונות של הקידוש דלפו בטעות והופצו בצאת השבת בקבוצות וואטס-אפ. השאלה שנשאלה מיד הייתה: איך תמונות צולמו בעיר החרדית בעיצומה של שבת קודש והאם מותר להשתמש בהן?

המקטרגים טענו מיד: בעל השמחה הזמין באופן מיוחד את קצין הביטחון בעיר, דרוזי ששמו פראג’, כדי שזה ישמש כ’גוי של שבת’ ויצלם עבורו את השמחה. ההאשמות אלה נשמעו בעיקר מצד גורמים באופוזיציה העירונית. הסיבה: וייספיש מושך אש מכיוונם לאחר שעיתונו מואשם ביישור קו מלא עם העירייה והעומד בראשה, מאיר רובינשטיין.

וייספיש מיהר לטעון להגנתו: לא הזמנתי, לא ביקשתי צילומים, פראג’ הגיע וצילם ביוזמתו.

מתנגדיו גיחכו. “ערימת תמונות כה מכובדת בלי הסכמת בעל האירוע? מילא, אם היה מדובר בתמונה בודדת אותה הצליח להשחיל בלי לעורר את תשומת לב בעל הבית, אבל גלריה שלמה?”

וייספיש, להגנתו, מיהר להפיץ הודעה רשמית: “כדי להסיר לעז ולצאת את עניין והייתם נקיים מה’ ומישראל, הגוי של שבת צילם מיוזמתו, ולא קיבל פנייה לא לפני ולא תוך כדי לצלם, הכול נעשה ביוזמתו. לכן לאחר שאלת רב מותר להשתמש בתמונות וגם ליהנות מהן, וכפי הוראתו אני מפרסם הצהרה זו”.

פראג’, מצידו, מיהר אף הוא לפרסם הודעה, שהופצה בקבוצות הוואטס-אפ:

“חברים שבוע טוב לכולם. אמנם אני לא אוהב לכתוב וכו, בכל זאת שמעתי שבשבת יש קידוש לרבי וייספיש ואני כאחד שמכיר וכמו שאני נוהג אצל אחרים, הגעתי לקידוש על מנת לאחל לידידי ‘מזל-טוב’.

“וביוזמתי בלבד צילמתי ואף אחד כולל בעל השמחה לא ביקש ממני זאת, אלא יוזמה אישית גרידא. ובזאת נותר לי לאחל לכולנו שבוע טוב… אגטי ווך”.

אחד התושבים, חבר אופוזיציה הגיב לחרדים10: “פראג’ מכיר את ביתר ואת הציבור החרדי ומנהגיו, הוא יודע מה מותר ומה אסור, הוא לא חדש בעיר, כבר ביקר באלפי שמחות – מעניין שאף פעם לא צילם ולא חלם לצלם, ופתאום – כשמדובר ב’אח”מים’ הוא מחליט לצלם.

“ככל הידוע לי זו הפעם השניה בה הוא מצלם, גם פעם קודמת היה זה אדם מפורסם בעיר ומקורב לצלחת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוי ביתר ביתר
    11/08/2014 01:06
    משה
  1. כמה כותרות היא מסוגלת לייצר