המחסומים יוסרו: אילו ערים חרדיות סומנו כ’מועדים לפורענות’ בסוכות?

במשטרה החליטו על השינוי באופי האכיפה במטרה להקל על התנועה: הבדיקות מתמקדות כעת בריכוזי קהל ומרכזי עסקים • גורמים במשטרה: "סוגיית סוכות ובכלל זה שמחת תורה מדאיגה אותנו. יש מקומות שהגיענו בהם להבנות ומראש לא הקימו סוכות ענק"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"א / 30.09.2020 22:58

גורמים במשטרה מביעים דאגה מהאפשרות שהפרת ההנחיות שהתרחשה בחלקים שונים במגזר החרדי ביום כיפור, תחזור על עצמה גם בימי סוכות.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, ירושלים, בני ברק, מודיעין עלית וביתר עלית הינם היישובים שסומנו במשטרה כ’מועדים לפורענות’ בסוכות, בכל הקשור לשמירה על הנחיות המאבק בקורונה.

“חלק מהציבור החליט שלא לקיים את החוק”, אמר היום (רביעי) גורם משטרתי והוסיף כי המשטרה מנהלת מגעים עם רבנים היכן שצריך “כדי להימנע מעימות”.

ממלא מקום המפכ”ל ניצב מוטי כהן יקיים מחר הערכת מצב שבה תידון בין היתר פעילות האכיפה המשטרתית בחג סוכות הקרב.

במשטרה שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות ולהישאר בבתים. כמו כן, במקום המחסומים במשטרה מתכוונים לבצע יותר אכיפה באמצעות אופנועי המשטרה, זאת על מנת להקל על זרימת התנועה.

לפני יום כיפור הבהירו במשטרה כי לאור הרגישות של היום, אין בכוונת השוטרים להיכנס לבתי הכנסת וסמכו על קריאות מצד רבנים שונים בציבור החרדי להישמע להנחיות.

אולם, עם תום החג הסתבר כי בחוגים חרדים החליטו להפר את הנחיות הסגר ולא הקפידו על ריחוק חברתי.

החל מאתמול החלו במשטרה לעקוב אחר ההיערכות במגזר החרדי לחג סוכות ובמיוחד לשמחת בית השואבה שבה משתתפים מדי שנה אלפים, והיא כוללת שירה וריקודים.

“סוגיית סוכות ובכלל זה שמחת תורה מדאיגה אותנו”, אמרו גורמים במשטרה. “יש מקומות שהגיענו בהם להבנות ומראש לא הקימו סוכות ענק ואנחנו מקיימים כעת דו שיח עם רבנים מתוך רצון להימנע מעימות. פה אנחנו צריכים גם את העזרה של הציבור של הרבנים”.

במשטרה דוחים את הביקורת על אי-אכיפה וטוענים כי האכיפה היא האקט האחרון בשרשרת הבעיות האקוטיות בעיקר במגזר החרדי. “נבצע את משימת האכיפה גם בסוכות. בסוף אנחנו לא יכולים להיות בכל מקום. הפקנו לקחים לגבי שגרת האזרחים שמגיעים למקום עבודה, לכן המחסומים בכבישים הם רנדומליים. אי אפשר להחליט להוציא חלק מהאזרחים לעבודה ולהציב מחסומים בכבישים שימנעו מהם. הבדיקות מתמקדות כעת בריכוזי קהל ומרכזי עסקים”, אומר גורם במשטרה לישראל היום.

עוד נמסר מהמשטרה, כי במסגרת מאמצי ההסברה, הפיקוח והאכיפה טרם ימי חג הסוכות ובמהלכו, ולנוכח בניית מתחמי סוכות ענק במוקדים שונים ברחבי הארץ, מ”מ מפכ”ל המשטרה הנחה היום את מפקדי המחוזות של המשטרה לבצע פעילות מדורגת בכדי למנוע ולטפל בהפרות עוד בטרם ימי החג.

בהתאם להנחיית מ”מ מפכ”ל ומדיניות האכיפה, בשלב ראשון ובמהלך טרום החג יתמקדו השוטרים בפעילות הסברה והידברות אל מול הקהילה ומנהיגיה.

פעילות זו תכלול גם מניעה באמצעות אזהרות וביקורים פיזיים במוקדים השונים. בנוסף בכל הארץ יוקצו כוחות תגבור ייעודיים, שהחל ממחר יעברו בבתי הכנסת ויבצעו פעולות הסברה נרחבות והבהרות לגבי המותר והאסור במהלך ימי החג.

החל מערב החג תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת, יוזמת ומגיבה, במוקדי התקהלויות אסורות בסוכות אלו ובכלל. האכיפה תכלול, בין היתר, הטלת קנסות על האחראים והמפרים ופיזור התקהלויות המנוגדות לתקנות, זאת במטרה למנוע הדבקה המונית שתוביל לעלייה בשיעור התחלואה ופגיעה בבריאות הציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות