לוחם יהל”ם, וקצין ולוחם בנצח יהודה נפלו בקרבות בצפון הרצועה

רס"ר במיל׳ גדעון חי דירוא הי"ד בן 33 מתל אביב, לוחם ביחידת יהל"ם, סרן ישראל יודקין הי"ד בן 22 מכפר חב"ד, וסמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם הי"ד בן 21 מרעננה - שניהם חסידי חב"ד, לוחמי גדוד נצח יהודה - נפלו בקרב • שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה במהלך הקרבות
חיים טוויל
י"ד אייר התשפ"ד / 22.05.2024 19:30

שלושה חיילי צה”ל נפלו ביממה האחרונה בקרבות בצפון רצועת עזה.

שכר אטרקטיבי ושליחות: רוצים להיות אחים ואחיות? כל המידע פה

רס”ר (מיל׳) גדעון חי דירוא הי”ד בן 33, מתל אביב, לוחם ביחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן ישראל יודקין הי”ד בן 22, מכפר חב”ד וסמ”ר אליהו (אלי) חיים אמסלם הי”ד בן 21, מרעננה, שניהם לוחמי נצח יהודה בגדוד 97, חטיבת כפיר.

בתקרית בה נפל רס”ר גדעון דירוא הי”ד כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה, נפצעו באורח קשה קצין לוחם מגדוד 97, חטיבת כפיר ולוחם במילואים מיחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית.

בתקרית בה נפלו סרן ישראל יודקין וסמ”ר אלי אמסלם הי”ד כתוצאה מירי צלף, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 97, חטיבת כפיר.

בנוסף, לוחם מילואים בגדוד 9263, חטיבה 226, נפצע מוקדם יותר היום באורח קשה, בתאונה מבצעית בגבול הצפון.

אלי חיים אמסלם הי”ד, לוחם גדוד נצח יהודה, היה מפקודיו של ישראל יודקין הי”ד.

הוא עלה עם משפחתו לארץ מצרפת בשנת 2015. הותיר אחריו את הוריו ז’אק-יצחק ואלכסנדרה, אח ואחות.

המשפחה  הייתה מקורבת לבית חב”ד ברעננה ולשליח חב”ד הרב מנדל מימון.

אלי חיים הי”ד היה בחור חסידי,  שנסע פעמיים אל ציון קברו של הרבי מליובאוויטש עם השליח הרב מנדל מיימון, במסגרת מסע נערי Cteen חב”ד לנוער –  בפעם האחרונה לפני פרוץ המלחמה.

נשא עימו את חוברת ‘דבר מלכות’ לכל מקום בשירותו הצבאי ובלחימה, ממנה למד בכל עת – ודאג גם לחיילים אחרים והניח איתם תפילין.

הרב יוני ברלין, מנהל אמית כפר בתיה ברעננה, בו למד אליהו אמר: “בית הספר אבל על נפילתו של נער נפלא, שרצה לתרום לחברה, להגן על המדינה ועל עם ישראל ושילם על כך בחייו”.

איזבל סוויד, המחנכת של אלי הי”ד בתיכון אמית כפר בתיה ברעננה: “אלי היה נער מהמם בעל חיוך כובש שלא ויתר לעצמו אף פעם למרות קשיי השפה וקשיי ההסתגלות. כעולה חדש הוא סיים את לימודיו בהצלחה וזכה לתעודת בגרות איכותית. תלמיד שחלם להיות חייל קרבי, נער שאהב ללמוד תורה והלך תמיד עם חיוך על השפתיים”.

ירון כרמי שהיה מנהלו בתיכון: “אלי נולד למשפחה אידאליסטית אשר עשתה עליה מצרפת וגדל להיות נער שובה לב, ערכי, אהוב ואוהב. הוא ידע שילך להיות לוחם, היה גאה בכך והאמין שזו חובתו. תלמיד למופת, שכיבד את הוריו ואת מוריו והצטיין בלימודים למרות שלא היה לו קל”.

עדי צוברי, המנהלת והיועצת: “אלי היה אהוב על כל החברים, הוא אהב לטייל בארץ, היה מחובר בכל מאודו לתורה, למצוות והיה פעיל בבית חב”ד הפועל בקהילת העולים מצרפת ברעננה”.

ההלוויה תחל מרחוב חשמונאים 32 רעננה בשעה 11:15 ומשם לבית העלמין ברעננה.

אחד מחבריו הטובים של רס”ר (מיל׳) גדעון חי דירוא הי”ד, כתב ברשתות החברתיות: “בלתי נתפס שאתה לא פה. גידי, פחדתי עליך כל המלחמה הארורה הזו. איזה אסון שהפחד שלי התממש. תנוח בשלום, אדם נפלא, מצחיק, חכם וטוב שכמוך. הייתה לי הזכות לעבוד איתך ולקרוא לך חבר. אתגעגע מאוד”.
מבית החולים איכילוב נמסר: “המרכז הרפואי תל אביב איכילוב כואב את נפילתו של רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא, בנו של פרופ׳ ארי דירוא, מנהל היחידה לאף אוזן גרון ילדים באיכילוב. משפחת איכילוב מחבקת ומחזקת פרופ׳ דירוא ומשפחתו בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך”.

עם נפילתם עלה מספר חללי צה”ל מאז תחילת המלחמה עלה ל-634 חיילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות