שליש מהחולים קשה, מתחת ל-60 I ד”ר לח”כים: תפסיקו עם הססמאות

ראש שירותי בריאות הציבור בוועדת הקורונה הטיחה בח"כים: "אני מבקשת מהוועדה שתעזור לרתום את הציבור ולא לייצר ססמאות" • שאשא-ביטון התרגזה: "לבוא ולומר שהוועדה נוהגת בחוסר אחריות?"
חרדים 10
כ"ה אלול התש"פ / 14.09.2020 13:48

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי, אמרה היום (שני) בדיון בוועדת הקורונה בכנסת, כי כשליש מהחולים הקשים והקריטיים שחלו בקורונה הם מתחת לגיל 60.  לדבריה, הדבר ניכר יותר בגל השני בהשוואה לגל הראשון.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

“אם אנחנו מנסים לומר שאנשים פה מתים סתם כי הם הגיעו לסוף דרכם – אני חושבת שזה מסר שגורם לבעיה של האמון בקרב הציבור בין היתר”, אמרה.

ד”ר אלרעי הטיחה ביקורת על התבטאויות היוצאות מהכנסת: “לציבור קשה להירתם למה שאני אומרת אם בוועדות בכנסת מנפנפים באמירות כמו ‘הוא לא מת מקורונה אלא מת עם קורונה’. שום תוכנית או מודל לא יעזרו, אם כל אחד בציבור יחליט מה הוא עושה ומה הוא לא עושה”.

היא הדגישה כי הדגל האדום הורם בגלל מצב מערכת הבריאות ובתי החולים. “המגפה הולכת ומתפשטת ואין לנו שליטה עליה. לא הייתם רוצים שנרים את הדגל כשהא בקריסה, אנחנו מרימים את הדגל לפני הקריסה. אני מבקשת מהוועדה שתעזור לרתום את הציבור ולא לייצר סיסמאות”.

יו”ר הוועדה ח”כ יפעת שאשא-ביטון זעמה על הדברים: “אני נחרדת מהדברים, תפקיד הוועדה הוא לבדוק שההחלטות מתקבלות לפי מידע שאפשר להסביר אותו. אנחנו מנענו חרפת רעב של הרבה מאוד אנשים. לבוא ולומר שהוועדה נוהגת בחוסר אחריות – זו הסרת אחריות מהגורמים האחראים. אני רוצה לשאול, אם אנחנו יודעים שאנחנו עלולים להגיע לקריסה אז למה סגר ולא חיזוק של המערכת? אני שואלת את זה כי לאורך כל הדרך היה שיח שמערכת הבריאות יכולה להתמודד עם 800 חולים קשים וכרגע אנחנו לא יכולים”.

אלרעי  הסבירה: אנחנו בפתח החורף, עם 200 אחוזי תפוסה שיהיו בבתי החולים כמו בכל חורף. אל המצב הזה אנחנו נכנסים עם צוותים שנמצאים בקצה גבול היכולת שלהם. סגר זה לא הרמת דגל לבן – לא – זה חלק מכלי הנשק. זה התותח שאנחנו לא רוצים להשתמש בו, אבל אנחנו חייבים להשתמש בו כי התחלואה הולכת ועולה”.

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו אמר בדיון: “הבעיה המרכזית זה כוח אדם מיומן שיוכל לטפל באותם מטופלים. רופא שלומד טיפול נמרץ זה הכשרה של שש שנים. אחות שמתמחה בטיפול נמרץ מעבר ללימודי סיעוד עושה עוד שלוש שנות הכשרה. אנחנו לא יכולים לייצר את זה יש מאין. אנחנו יכולים לטפל באותם חולים אבל הם יקבלו טיפול הרבה פחות טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות