‘מזויף’: הוסר חשבון פייסבוק שקרא לרצוח את נתניהו “עם כדור בראש!”

נתניהו פרסם בציוץ ברשת הטוויטר תגובה לפוסט בפייסבוק בו קראו לרצוח אותו • פייסבוק הסירה את החשבון המפרסם כי הוא "פיקטיבי" • מקורבי ראש הממשלה: המשטרה חייבת לאתר את מפעיל החשבון ולמצות איתו את הדין
חרדים 10
ט' אב התש"פ / 30.07.2020 14:03

לאחר שאתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם ציוץ על משתמש בפייסבוק בשם “Dana Ron” שמאיים על חייו, הודיעה היום (חמישי) דוברות הרשת החברתית, כי מדובר בחשבון פיקטיבי – שהוסר מהפלטפורמה.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בציוץ שפרסם ראש הממשלה נאמר: “אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי ‘עם כדור בראש'”.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בתגובה המסיתה נכתב: “את ביבי צריך להוריד רק בכח.. דיקטטורם מזיזים רק עם כדור בראש!” (השגיאות במקור).

בהודעת פייסבוק נאמר: “מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו״ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה”.

לאחר שראש הממשלה פרסם צילום מסך של הקריאה לרצח, עלו ברשת תהיות האם מדובר בחשבון אותנטי.

לפי ‘כאן חדשות’, משתמש טוויטר בשם יוסי דורפמן העלה ספקות באשר לזהות המגיבה – הנקראת דנה רון. לפי דורפמן, הפרופיל של דנה רון נפתח בשם דנה לוי, הוא פעיל מחודש מארס ולא ניתן לראות את החברים שלו. נוסף לכך, הפרופיל פרסם שורה של פוסטים הנוגעים להפגנות נגד ראש הממשלה בפרק זמן קצר מאוד – בכל דקה במשך כעשר דקות. זאת, לצד פרסומים על תוכניות ריאליטי מיפן.

חרד

מקורבי ראש הממשלה מסרו בתגובה: “אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו”.

הם הוסיפו: “אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות