עיריית בני ברק קרסה שוב: “עכשיו התקשרה הגננת שלא חוזרים”

עיריית בני ברק הבטיחה ביום חמישי להורים הנואשים ולגננות המבולבלות: "מערך החינוך המיוחד יחל לפעול באופן מלא החל מיום ראשון" • אלא שהערב הודיעו גננות להורים: "רק 3 וחצי שעות ביום, תהיה הסעה רק צד אחד, אין ארוחות" • גננת נוספת: "שאר הגננות לא רוצות לחזור לגן מחר, אז אין גן" • יעקב וידר: "לעסקנים בעירייה אין שום יכולת לנהל עיר, איכשהו זה סחב להם בימים כתיקונם, אבל כשהגיעה הקורונה הכל פשוט קרס"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 01:16

הכאוס בעיר בני ברק: לאחר שביום רביעי הודיע ראש העיר אברהם רובינשטיין על פתיחת הלימודים בגני הילדים ביום ראשון, אולם למחרת הודיע על דחייה “עד להודעה חדשה” –  הלילה מתברר: גם מערך החינוך המיוחד שאמור היה לפעול באופן מלא לא יפעל, אלא מספר שעות ובחלק מהגנים אף בוטלו הלימודים לגמרי.

“אם לא היה מדובר בילדים שלנו ובנו התושבים היינו צוחקים”, אומר תושב בני ברק, הורה לילד מיוחד, בשיחה עם חרדים 10. “ביום חמישי העירייה הודיעה והגננת עדכנה שהבן שלי בחינוך מיוחד חוזר ביום ראשון, היינו מחר – ליום לימודים מלא, עם הסעות אבל בלי ארוחת בוקר, וכן את שם המלווה של ההסעה.

“בסביבות 9 וחצי בערב שוחחתי עם המלווה לוודא את הפרטים למחר, והיא אמרה שהיא מקווה שכלום לא השתנה, אבל בגדול עדיין אדון א’, האחראי על ההסעות, לא מסר לה שום עדכון מי הנהג מחר וכו'”.

וידאו: כאן חדשות

ההורה מוסיף ומספר על הברדק: “לאחר כחצי שעה קיבלתי טלפון מהגננת כי העירייה החליטה שמחר יהיו לימודים רק עד השעה 13:30, אבל תהיה הסעה רק בהלוך, וכן לא בטוח שתהיה ארוחת צהריים, למרות שזה חמגשית סגורה.

“לפני פחות משעה קיבלתי טלפון נוסף מהגננת על עדכון חדש מהעירייה: חוזרים למתכונת הקודמת, 3 וחצי שעות ביום ותהיה הסעה רק צד אחד, אין ארוחות בכלל”.

ההורה תוקף: “פשוט עירייה הזויה, שבניגוד לכל הערים הינה היחידה שלא פתחה את מוסדות ילדי החינוך המיוחד עם הסעות, למרות שלדעתי אין בכל הארץ אפילו 10 חולים בגילאים של פחות מגיל 7.

“המחדל השני הוא כמובן הבלאגן הגדול כי יש עובדות של משרד החינוך, יש עובדות עירייה ויש עובדות עמותה שזכו במכרז מטעם משרד הבריאות, אלא שמסתבר שבכל אחד מהתסריטים עובדות העמותה כרגע לא מחויבות לחזור.

“והכי הזוי – איך בערב אחד ההוראות משתנות מרגע לרגע, ואיך לא תכננו כלום שבוע שעבר, ועל אף שהשינוי היחיד בכמות ההדבקה היא לטובה, החליטו בעירייה לחזור אחורה מההחלטה לחזור לשגרה”.

הורה נוסף סיפר: “הודיעו שהגנים של החינוך המיוחד חוזר וקיבלנו על זה טלפון מהעירייה ומהגננת. עכשיו התקשרה הגננת וטוענת שלא חוזרים – כי אין לה צוות וכי שאר הגננות לא רוצות לחזור לגן מחר וברגע משבשים תוכניות”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, אומר בתגובה לחרדים 10: “זה חלק מהבלגן המוחלט ששולט בעירייה, אין שום סדר בהליך, חשיבה אסטרטגית ובטח לא שקיפות מול התושבים והמוסדות”.

לדבריו, “גם בשבוע שעבר, חלק מהחינוך המיוחד חזר, לחלק היו הסעות ולחלק לא. היו מקומות בהם לחלק מהחניכים בכיתה הייתה הסעה ולחלק לא. רק לאחר שביקשתי לדעת על סמך מה לחלק נותנים ולחלק לא, האם על סמך קרבה או קשרים, רק אז סודר גם לשאר”.

“לעסקנים בעירייה אין שום יכולת לנהל עיר, איכשהו זה סחב להם בימים כתיקונם, אבל כשהגיעה הקורונה הכל פשוט קרס לחלוטין, עד שנאלצו להודות ולהסכים לניהול צבאי. זה לא קרה בשום עיר בישראל, בטח לא בעיר של מאות אלפי תושבים”.

מעיריית בני ברק לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי אמר הורים מיואשים?
    17/05/2020 02:30
    אב מודאג
  1. אני דווקא שמח שלא חוזרים עדיין. הילדים שלי לא שפני ניסיון ועוד הרבה הורים חושבים ככה

  2. עכשיו מתברר שההצבעה הייתה ימין שהוא שמאל!!!
    17/05/2020 09:32
    צ'למער
  3. וידר צודק בכל מילה. אבל מה לעשות יש רבנים, מקווה באמת שלא יתערבו יותר בבחירות לוועד הבית !!!

  4. עירית בני ברק החליטה שיותר חסכוני
    17/05/2020 10:14
    שילת
  5. להפחיד את התושבים ולתלות מודעות אבל מאשר לפתוח מוסדות חינוך.
    לא צריך להיות חינוך מיוחד בשביל זה.
    גם ילדים רגילים בדרך להפוך לכאלה מהתקופה הזו.
    תפתחו את המוסדות כבר, אתם משחקים בחיי אדם!

  6. תכלס הקורונה כרוח שאינה מצויה גלתה את חוסר היכולת העסקנית במלוא מערומיה
    18/05/2020 22:42
    אופטימי
  7. ומישום מה נדמה כי כשיבוא יום וכוחות לה”ב יפשטו על משרדי העירייה וייעצרו עשרות, ויגלו את המסחרה שהולכת שם, אף אחד לא יתפלא, אני אישית מכיר 2 אנשים שמקבלים משכורת פקטיבית ומחזירים את רובה במזומן למאכער שרשם אותם.. וזה עוד לפני שחיתויות הועדה לתכנון ובניה והקצאות,, אוי לבושה כי הרי חילוני קלאסי לא יבין את ההבדל בין תושבים עובדי ה’ באמת למקושרים גנבים העושים מלאכתם בחוסר אמונה

  8. די תרגיעו את הרוחות
    20/05/2020 08:16
    יעקב
  9. מי שלא טוב לו יכול להגר לתל אביב.