רפי פרץ בעט בימינה: יתמנה לשר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ עוזב את 'ימינה' וימונה לשר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים • ימינה: "מאחלים לו הצלחה" • הליכוד: "תם עידן בנט" • איתמר בן גביר': "מי שדחק את רפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה"
אריה ריבקינד
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 10:52

יו”ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, עוזב את סיעת ימינה ומצטרף לממשלת נתניהו.

על פי הסיכומים שגובשו הבוקר (חמישי) בין הבית היהודי לליכוד, במסגרת הממשלה החדשה ישמש הרב פרץ בתפקיד השר לענייני ירושלים ופרויקטים לאומיים.

המשא ומתן בין הצדדים התקדם אתמול לאחר שיו”ר ימינה נפתלי בנט סירב לקבל את ההצעה האחרונה שהציג לו ראש הממשלה – בשיחת טלפון שקיימו ביניהם.

סיעת ‘ימינה מגישה הבוקר  בקשה לכנסת לפיצול מהרב רפי פרץ. “מאחלים לו הצלחה”, נמסר מהמפלגה.

איתמר בן גביר מ’עוצמה’ הגיב: “מי שדחק את רפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה. בנט, שקד וסמוטריץ – אם היה חיבור אמיתי הייתה ממשלת 61, אבל אתם העדפתם לפלג. מקווה שעם ישראל לא ישלם את המחיר”.

בליכוד תוקפים את יו”ר ימינה נפתלי בנט: “אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו.

“בבחירות מועד א׳ בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג׳ – רק בגלל כיסאולוגיה – בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות. תם עידן בנט”.

הממשלה ה-35 צפויה להיות מושבעת הערב, 24 שעות לאחר הנחתם של מרבית ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת.

הבוקר תקף ח”כ לשעבר מוטי יוגב מהבית היהודי את המהלך של הרב רפי פרץ: “כשם שכל חיי חתרתי לאחדות בעם ישראל, כך חתרתי לאחדות במחנה הציוני-דתי ואני חושב שאין מקום להתנהגות אופורטוניסטית שמתאימה את התנהגותה או דעתה למצב של האדם הקיים”.

לדבריו, “התנהלותו של הרב פרץ הייתה לא ישרה והיא חלק מהגורמים והסיבות לאובדן אמון ציבורי ב’ימינה’, לכן אין מקום לצעדים אישיים אלא עם כל הכאב לאחד את הכוחות. כניסה של כל מפלגת ימינה היא חיונית וחשובה בנוף הפוליטי הישראלי והלוואי וניתן עוד לעשות זאת – גם במחיר דחייתה של הממשלה. כניסה של אדם יחיד כזה או אחר בלא אמון ציבורי מאחוריו איננה ראויה. לצערי, זו הייתה חלק מההתנהלות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על דאטפת אטפוך
    14/05/2020 18:19
    יהודי ישראלי
  1. בנט, פרץ וכו’ צריכים לעשות חשבון נפש, שלא יתפלאו על נכלולי נתניהו ושיזכרו גם את נכלוליהם.

  2. סתם חלאה
    14/05/2020 18:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מצטער שתמכתי