פרסום ראשון: תלונה למח”ש נגד מעצר ברוטלי של ילד שתלש דגל במאה שערים

ארגון בצלמו: "שוטרים עוצרים ילד קטן אחוז אימה בשכונת מאה שערים - ומכניסים אותו בכוח לרכב" • "לא ייתכן שילד בן שמונה חילוני מעולם לא ייעצר וילד חרדי ישב בכלא על מעשה קונדס"
חיים טוויל
ז' אייר התש"פ / 01.05.2020 12:51

במכתב תלונה ששיגר ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’, באמצעות עו”ד מיכאל ליטווק ועו”ד אריק קמחי מהמחלקה המשפטית של הארגון – נכתב כי השבוע פורסם תיעוד מטריד בו מתועדים מספר רב של שוטרים עוצרים ילד קטן אחוז אימה בשכונת מאה שערים – ומכניסים אותו בכוח לרכב.

לפי הארגון, בתיעוד ניתן להבחין כי אנשים מסביבו מתחננים בפני השוטרים לחדול ממעשיהם, כאשר אחד הנוכחים אף מציע להם כי ייקחו אותו למעצר במקום הילד.

“כידוע, גיל האחריות הפלילית עומד על 12, דהיינו גם אם הילד היה חשוד בביצוע עבירה כלשהי, הרי שלא חלה עליו כל אחריות פלילית וממילא חל איסור מוחלט על מעצרו של הילד או עיכובו”, נאמר במכתב.

“מהודעת המשטרה בעקבות תיעוד האירוע נמסר כי לאחר בירור האירוע וגילו של הקטין הוא הועבר לנציג המשפחה, אולם מצפייה בתיעוד ברי לכול בר דעת כי לא קיים ספק בגילו הצעיר של הילד וברי לכול כי הוא מתחת לגיל 12. הודעת המשטרה והתנערותה מאחריות, אך מגבירים את חומרת האירוע”.

במכתב נאמר עוד: “אין צורך להרחיב אודות הטראומה, הנזק והפגיעה החמורה בילד בן 10 ללא אחריות פלילית ממעצר ברוטאלי, גרירת הילד בכח על ידי מספר רב של שוטרים, חלקם עם פנים מכוסות על ידי קפוצ’ונים ומסיכות והכנסתו לרכב משטרה לעיני עשרות ומאות נוכחים.

“למותר לציין, כי באירוע לא כובדו נהלי המשטרה אשר בכל אופן אוסרים מעצרו של קטין באופן זה, בנוכחות שוטרים במדים, לעיני קהל רב ובברוטליות”.

לסיכום מבקשים עורכי הדין  ממח”ש לפתוח בחקירה ולעדכן אותם על התפתחות החקירה.

מארגון ‘בצלמו’ נמסר: “דמו של הציבור החרדי אינו הפקר. לא ייתכן שילד בן שמונה חילוני מעולם לא ייעצר וילד חרדי ישב בכלא על מעשה קונדס. אנחנו קוראים למח”ש לפתוח בחקירה כנגד מקרה זה ושאר המקרים ולהנחות את שוטרי משטרת ישראל שגם לחרדים יש זכויות אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות