זו הסיבה שבליכוד מעדיפים לקבל את המנדט להרכבה אחרי בני גנץ

במפלגתו של ראש הממשלה מקווים כי גנץ ייכשל, ואז יהיה קל יותר לצרף את מפלגת העבודה לממשלה בראשות נתניהו • עמיר פרץ: למרות ההתפתחויות עדיין פועל להקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התש"פ / 12.03.2020 11:19

ביום ראשון יגיעו נציגי המפלגות לבית הנשיא ראובן ריבלין כדי להמליץ על מועמד לראשות הממשלה – ובמפלגת הליכוד מעדיפים לקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא לאחר כחול לבן.

הסיבה? הסיכוי לצרף לממשלה בראשות נתניהו את אנשי מפלגת העבודה קיים רק אם קודם לכן בני גנץ ייכשל בהרכבת ממשלה, והצטרפותם לממשלת נתניהו תהיה המוצא האחרון שימנע בחירות רביעיות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בליכוד חוששים כי אם נתניהו יקבל את המנדט ראשון, מפלגת העבודה לא תסכים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, בטענה שגנץ אמור לנסות להרכיב ממשלה לאחר מכן – והם מעדיפים ממשלה בראשותו.

הנהלת מפלגת העבודה התכנסה הבוקר (חמישי) לישיבה על רקע תוצאות הבחירות והניסיונות להקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ.

ח”כ עמיר פרץ הודיע בישיבה: “למרות האירועים הפולטיים והודעתה של אורלי לוי אבקסיס, עמדתי העקרונית לא השתנתה ואני ממשיך להשקיע את כל המאמצים כדי להקים ממשלת שינוי ותקוה בראשות בני גנץ”.

הוא הוסיף: “הודעתי לפני הבחירות כי אתמוך בהקמת ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת, ואין לי כל כוונה לתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו”, הוסיף פרץ.

פרץ פנה לחברי ההנהלה: “זהו זמן לגלות קור רוח, לבצע את הפעולות הנכונות והאחראיות שיביאו אותנו להקמת ממשלת שינוי ותקוה ומניעת מערכת בחירות רביעית”.

אחד ממשתתפי ישיבת הנהלת מפלגת העבודה צוטט ב’כאן חדשות’, כי כמה מהמשתתפים ביקשו שלא לפסול מגעים להרכבת ממשלה עם נתניהו, אך פרץ פסל זאת והשיב כי ימשיכו לתמוך רק בממשלת גנץ.

בצהריים צפויה להתכנס סיעת העבודה-מרצ בצל הודעתה של ח”כ אורלי לוי אבקסיס כי לא תתמוך בהקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת בכלל ובל”ד בפרט.

לוי-אבקסיס לא תשתתף בישיבה, וזאת בעקבות הקרע שנוצר בינה ובין חבריה לסיעה על רקע הודעתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות