איפור פורימי עלול להיות מסוכן: ירין שחף עם 10 כללים לשימוש זהיר

פורים בפתח: מידי שנה נרשמת עלייה בפניות לבתי חולים כתוצאה משימוש לא נכון אצל ילדים: עור רגיש, אלרגיה לחומרי שימור, כימיקלים שעלולים להוביל לפריחה, גרדת ואף חומרים מסרטנים שנמצאו בצבעי פנים • ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות, עם 10 כללים
תמי גיל
ה' אדר התש"פ / 01.03.2020 15:23

מחקר חדש שנערך בניו יורק מגלה כי מוצרי איפור שלא הוסרו כהלכה – במיוחד אצל ילדים – חשודים בשינוע חומרים מסוכנים לתוך הנקבוביות ומשם הלאה לאיזורים אסטרטגיים.

גם ה’טרטרזין’, המוכר כחלק פעיל בצבעי פנים וגוף, מעורר תגובות אלרגיות יותר מכל צבע אחר ונאסר לשימוש בנורווגיה ואוסטריה. בארצות הברית הטרטרזין הינו צבע מאכל צהוב כתום מלאכותי, השייך לקבוצת AZO המופקים מפחם.

רבים מייחסים לצריכה של טרטרזין תסמינים כמו היפר-אקטיביות ולאובססיביות אצל ילדים. אסתמה (סרפדת), גירודים, ראייה מטושטשת, מיגרנה וכאבי ראש, ויש אף טוענים שעידוד גידולים סרטניים שונים, אך אין מחקרים התומכים בטענות אלו.

עשרת הכללים לשימוש בטוח באיפור על פי ירין שחף:

1. לפני הכל, אישור משרד הבריאות – חפשו את תווית “באישור משרד הבריאות” אם אין- וותרו על הקנייה. עם בפירוט המרכבים מהם מופק האיפור מופיע טרטרזין הימנעו משימוש בו סביב העיניים וסביב השפתיים. מומלץ לבצע “טסט” לצבוע אזור קטן מאחורי האוזן יום יומיים לפני פורים כדי ולבחון את תגובת העור.

2. ברכישות דרך האינטרט – בדקו עם קיימים אישורים מחו”ל ה-אף די אי האמריקאי או ה-סי.אי האירופאי.

3. הגיינה – מוצרי איפור הינם מוצר היגייני לכל דבר. אין להשאיל או להעביר אותם מאדם לאדם מאחר וניתן להדבק בדלקות עיניים.

4. איפור פג תוקף – לכל מוצר יש תאריך תפוגה: בשפתון – עד שנה, צלליות – עד שנה וחצי, מייק אפ – בין חצי שנה לשמונה חודשים. הזמנים נכונים מרגע החשיפה לחמצן ובתנאי שנשמרו במקום קריר שאינו צובר לחות כמו חדר אמבטיה לדוגמא.

5. המלכודת הנוצצת – איפור הנצנצים הכל כך מזוהה עם איפורי פורים, מסוכן במידה ומצא דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא על ידי שטיפה. יש להעדיף נצנצים על בסיס קרם או ג’ל. כך אין סיכוי שיגיע לאזור לא רצוי.

6.תרסיסי צבע – מיועדים לשיער בלבד. אין לצבוע בעזרתם שום חלק בעור הגוף. כאשר צובעים שיער, יש לשים קרטון או מגן כלשהו מעל קו המצח כך ששום רסס או אדים לא יגיעו לאזור העיניים (חפש על המוצר תו תקן – מדבקת מכון התקנים).

7. דבק גוף – ריסים מלאכותיים, תוספות של שפם או זקן מדביקים רק עם “דבק שפמים” מקצועי. כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם העור.

8.זהירות “טסטר” – אם רוכשים שפתון ומתלבטים בבחירת הגוון, לא מומלץ להשתמש בטסטרים המוצעים ב”פארמים”. קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. כדי לבחון את הגוון, מניחים מעט מהטסטר על כף היד ומקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים את היד במטלית לחות.

9.צבעי איפור מומלצים – לציורי פנים וגוף יש להשתמש בצבעי גוף על בסיס מים המיועדים לכך. בעזרתם ניתן לצייר עם מכחול (ממש כמו בציור על דף).

10. לא ישנים עם איפור – מוצרי איפור גם הבריאים ביותר נטמעים בעור אם לא דואגים להסיר אותם לקראת השינה. יש להשתמש במטליות לוחות או מסירי איפור מקצועיים ומרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

• ירין שחף, אמן איפור ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות. לאתר – לחצו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות