אבו מאזן הוזה: מדינה יהודית? רוב העולים מרוסיה ואתיופיה לא יהודים

יו"ר הרשות נאם בקהיר ואמר כי רוב העולים מרוסיה שילמו כסף "כדי שיגידו שהם יהודים" • "גם אחוז היהודים מאתיופיה הוא נמוך" • נתניהו הגיב: "כנראה שאבו מאזן עדיין לא שמע על שבטי ישראל" • דרעי: "אלפי שנים, יהודים מרוסיה ומאתיופיה ומכל הגלויות חלמו והתפללו להגיע לארץ ישראל"
אליעזר היון
ו' שבט התש"פ / 01.02.2020 19:08

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן טען בכינוס הליגה הערבית בקהיר,  כי הדרישה שיכיר בישראל כ’מדינה יהודית’ היא חסרת היגיון, שכן רוב הישראלים מרוסיה ואתיופיה כלל אינם יהודים.

“הם רוצים שאכיר במדינה יהודית? רוב העולים מרוסיה אינם יהודים. הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם אחוז היהודים בקרב יוצאי איתיופיה הוא נמוך”, אמר אבו מאזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (מוצאי שבת) את דבריו.

“כנראה שאבו מאזן עדיין לא שמע על שבטי ישראל – עולי אתיופיה ומדינות חבר העמים”, כתב בטוויטר. “אחינו ואחיותנו, בשר מבשרנו, יהודים מבטן ומלידה שחלמו בגולה במשך דורות על שיבת ציון וזכו להגשים את חלומם”.

יו״ר ש״ס השר דרעי הגיב על דבריו של אבו מאזן: “אבו מאזן, אחרי שהכחשת את השואה, עכשיו אתה מכחיש גם את המציאות?!

“ישראל היא מדינה יהודית בזכות ההבטחה ההיסטורית לעם ישראל ובזכות התנ״ך. אלפי שנים, יהודים מרוסיה ומאתיופיה ומכל הגלויות חלמו והתפללו להגיע לארץ ישראל.

“נמשיך לשמור על מדינה יהודית ועל המסורת שבזכותה אנחנו כאן”.

מוקדם יותר היום, החליטו 22 חברי הליגה הערבית לדחות פה אחד את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ והצהירו: “לא נשתף פעולה עם ארה”ב”.

היוזמה, הם טענו, “אינה עומדת ברמת המינימום של שאיפותיהם וזכויותיהם של העם הפלסטיני – ומפרה את כל תנאי ההתייחסות לתהליך השלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איווט
    02/02/2020 08:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה לעשות הוא צודק רוב העולים אינם יהודים