הגר”ח נשאל: אירוע ב’קונקורד’ בכשרות ‘שארית’? – וזה מה שענה

קהילת חניכי הישיבות ברחוב רמב"ם בב"ב תכננה ערב התרמה ב'קונקורד', האולם שנטש את הכשרות 'המאוחדת' • אלא שאז החלה מסכת לחצים, וראשי הקהילה פנו אל מרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגרי"ג אדלשטיין בשאלה כיצד לנהוג • התשובה שקיבלו הכריעה: יש מנצחת ברורה בקרב הגדול
י"א טבת התש"פ / 07.01.2020 23:43

מאבק מערכות הכשרות בבני ברק, ובמיוחד זה המתנהל בין מערכת הכשרות המשותפת של הגרי”א לנדא והגרש”צ רוזנבלט ו’שארית ישראל’, רשם היום פרק נוסף – וגרר רעש רב בקרב הקהילות הליטאיות בכלל, ובבני ברק בפרט.

בסופו של קרב, יש מנצחת ברורה: כשרות ‘שארית ישראל’.

הכל החל כאשר קהילת חניכי הישיבות ברחוב רמב”ם בבני ברק, המבקשת להקים בית כנסת גדול, החליטה לארגן ערב התרמה במוצאי עשרה בטבת, באולמי ‘קונקורד’ – האולם שנטש את הכשרות ‘המאוחדת’ והחל להשתמש בשירותי הכשרות של ‘שארית’ ובד”צ ‘קהילות’.

כינוס של ציבור ליטאי מכובד באולמי ‘קונקורד’, אחרי שהיו מי שניסו להציג לציבור כי נרשמו “המון ביטולים לאירועים”,  כמוהו כהודאה שהציבור הליטאי מצביע ברגליים. כלומר, לא ממש מתרשם ממיתוג ‘האחדות’ של הכשרות החדשה, כביכול היא מייצגת כיום גם את הציבור הליטאי – רק משום שבראשה עומד גם הגרש”צ  רוזנבלט, המכהן גם בבד”צ ‘שארית ישראל’.

ותחת איזה הכשר יתקיים האירוע? “בכשרות המהודרת של בד”צ שארית ישראל”, כפי שנכתב בידיעה בביטאון ‘יתד נאמן’.

מאותו רגע ואילך הופעלו על מארגני האירוע לחצים כבדים. כל מי ש’נחשד’ כי ביכולתו להוביל לביטול האירוע באולם היוקרתי, זכה לקבל שיחת טלפון ‘מבהירה’.

בשלב מסוים החליטו מארגני ערב ההתרמה לעלות אל ביתם של מרן הגר”ח קניבסקי ומרן הגרי”ג אדלשטיין – ולשטוח בפניהם את השאלה.

ראשי הקהילה הסבירו מה הן ההשלכות, אלו שיחות קיבלו – ויצאו עם הכרעה ברורה: לקיים את האירוע באולמי ‘קונקורד’, כמתוכנן, בכשרות ‘שארית ישראל’.

לא די בכך שהאירוע לא בוטל, כי אם המארגנים זכו בידיעה מיוחדת אותה הקדיש ‘יתד נאמן’ לערב ההתרמה:

בכותרת הידיעה התבשר הציבור: “בברכת רשכבה”ג מרן שר התורה שליט”א ורבינו מרן ראש הישיבה שליט”א, הערב באולמי ‘קונקורד’ כנס שותפות של קהילת חניכי הישיבות רמב”ם בב”ב. האירוע ילכד את בני וידידי הקהילה בראשות הרב הגאון רבי צבי הירש ראם שליט”א למען בניית היכל בית הכנסת”.

הנה לשון הידיעה: “כנס התרמה ייחודי של קהילת חניכי הישיבות באזור רמב”ם בבני ברק…יתקיים הערב – מוצאי צום י’ בטבת – במטרה לכונן ולבנות את היכל בית הכנסת”.

ומשפט המחץ: “האירוע יתקיים באולמי ‘קונקורד’ בכשרות המהודרת של בד”צ שארית ישראל”.

זוכרים את המכתב שפרסמו רבני הכשרות המשותפת שבתחום העיר בני ברק אין להשתמש בכשרויות אחרות, וכי יש לשמור על צביונה של העיר?

ובכן, בחתימת ידם מציינים מרן הגר”ח קניבסקי ומרן הגרי”ג אדלשטיין כי האירוע יתקיים באולם שנטש את הכשרות המאוחדת, בתחומי העיר בני ברק, תחת כשרות ‘שארית ישראל’ המתחרה.

במכתבם הם מברכים “את כל המשתתפים והעושים והמעשים וכל המסייעים במצווה גדולה זו של בניין בית הכנסת יזכו לברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם ורוב נחת מכל צאצאיהם בבריאות שלימה להם ולכל בני ביתם וכט”ס”.

‘תעודת כשרות’ טובה מזו, לא יכולה הייתה ‘שארית ישראל’ לאחל לעצמה.

את זר הפרחים ישלחו מנהלי מערכת הכשרות, מן הסתם, למי שהפעיל לחצים על ראשי קהילת חניכי הישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם סיפרו לרב
    08/01/2020 22:27
    אבי
  1. שהרב רוזנבלט לא אחראי מטעם שארית ישראל .?