סתיו ודין נהרגו I חולדאי בתירוצים: ‘כמויות גשם של פעם ב-50 שנה’

ראש עיריית תל אביב ניסה להשיב לשאלות הקשות על מחדל הניקוז בעירו: "אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה" • בני הזוג דין יעקב שושני וסתיו הררי הם ההרוגים באסון המעלית • עדה לאסון המעלית סיפרה: "דיברנו עם הלכוד במשך חמש דקות ואז הוא השתתק"
חיים טוויל
ח' טבת התש"פ / 05.01.2020 10:53

דין שושני וסתיו הררי ז”ל הם שני הצעירים שטבעו אתמול (שבת) למוות באסון המעלית שהוצפה בשכונת התקווה בתל אביב.

שושני הוא אחד הבעלים של מסעדת מנצ’וק בשכונת ביצרון בעיר, והררי הייתה בת זוגו.

“בצער רב וביגון קודר אני מבשר על מותו של בן דודי האהוב דין שושני, בשר מבשרי, אהוב לבי, שנהרג באסון המעלית בשכונת התקווה”, כתב הבוקר בן דודו של שושני בפייסבוק. “פרח טהור שאלוהים החליט שהוא רוצה ליהנות מנוכחותו בגן עדן. אוהב אותך בן דודי האהוב. אמשיך לשאת את שמך בגאווה ובאהבה כי זה מה שהיית, גוש אהבה ומושא לגאווה. נוח בשלום אהוב שלנו. אוהב אותך לנצח”.

דין שושני וסתיו הררי טבעו אתמול למוות במעלית שהוצפה במים בתוך בניין מגורים חדש ברחוב נדב שבשכונת התקווה בתל אביב.

כוחות הכיבוי חילצו את השניים מהמעלית במצב אנוש ומותם נקבע בתוך זמן קצר.

המעלית נלכדה בקומת המרתף, והשניים טבעו למוות בתוכה לאחר שהקומה כולה הוצפה במים בעקבות מחדלי הניקוז.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התייחס הבוקר (ראשון) להצפות בעיר שגרמו גם לאסון המעלית, וניסה לתת הבוקר הסברים למחדל הניקוז.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב  אמר חולדאי: “ירדו אתמול כמויות גשמים של פעם ב-50 שנה. אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה. בכל מיני ערים בעולם יש שיטפונות ואסונות. במושגים של מדינת ישראל זה אירוע דרמטי. מערכות הניקוז לא יכולות לעמוד בו”.

חולדאי הוסיף וטען כי העלויות של היערכות לאירוע כזה הן גבוהות מאוד: “כדי לשנות את הדבר הזה המשמעות האופרטיבית היא להחליף את כל מערכת הניקוז בעיר בעלויות של עשרות מיליארדים”.

משפחות ההרוגים מסרו מטעם: “איך יכול להיות שאף אחד לא ניגש עדיין לדבר עם המשפחה, אף נציג רשמי – אף אחד מהעירייה או מהמשטרה, לספר לנו מה קרה. איך קורה שלקח לכֿוחות ההצלה כל כך הרבה זמן? ואיך בניין חדש כזה קיבל אישורים בכלל?”.

לדבריהם, “התשתיות בשכונה לא מטופלות כבר שנים – חוסר אכפתיות של העירייה מהתושבים של השכונה הזאת. זאת הזנחה פושעת”.

קרן קולצ’ין, המתגוררת בבניין שבו אירע אסון המעלית, סיפרה בריאיון ברשת ב’, על השתלשלות האירועים.

לדבריה, היא הצליחה לדבר עם אחד הלכודים במעלית, לפני שנהרג, ופירטה על הניסיון לקרוא לכוחות ההצלה – שלא צלחו.

“ישבנו בבית, היה גשם כמו ביום רגיל”, סיפרה. “יצאתי למרפסת וראיתי שהמים עולים על הכביש עצמו מהביוב. שמענו דפיקות בדלת ואחד השכנים אמר: ‘תקשיבו, אני חושב שהחנייה תיכף תוצף – תוציאו את הרכבים שלכם'”.

בשלב הזה, סיפרה קולצ’ין, “רצתי עם השותפים למטה, כמובן לא במעלית כי הבנו שזה מסוכן. ראינו שהמים מגיעים עד הברכיים. אמרנו שלא ניקח סיכונים וחזרנו למעלה.

“שמענו דפיקות מטורפות בתוך המעלית, ניגשנו והתחלנו לשאול אם מישהו שם”, המשיכה קולצ’ין. “הבן אדם אמר שהוא נתקע והוא למטה. השותפים התחילו להתקשר למד”א וכיבוי אש. ניסינו להשיג אותם במשך 20 דקות ואף אחד לא ענה לנו. הבחור במעלית הבין שהיא מוצפת כשהוא דיבר איתנו. הם ירדו מקומה שלישית ולא הבינו מה מצב המים בחניון. אחרי חמש דקות של שיחה איתו, פתאום היה שקט.

“דפקנו בדלת, השכנים ניסו לעזור, הביאו פטישים – הם התארגנו מהר. כל השכנים יצאו וניסו לעשות הכל”, הוסיפה. “זה היה פשוט נורא. להבין שדיברת עם הבן אדם והוא לא עונה לך. אנשים היו בפאניקה”.

דיירים נוספים בבניין סיפרו כי כוחות הכיבוי הגיעו ראשונים לזירה – רק לאחר כשעה וחצי מקריאתם הראשונית.

כוחות המשטרה הגיעו לאחר כשעתיים וחצי.

מכבאות והצלה נמסר כי נפתח תחקיר על האירוע, המשטרה הודיעה כי תפתח בבדיקה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות