על מסלול התנגשות עם החרדים? הדרישה החדשה של בנט ושקד

הדרישה הראשונה של נפתלי בנט ואיילת שקד במו"מ הקואליציוני: המשרד לשירותי דת - כדי להוביל למינוי של רב ראשי ציוני, רפורמה במערך הכשרות, מינוי רבני ערים מהציונות הדתית, וגם גיור 'מאיר פנים' על ידי רבני ערים - כפי שדורש אביגדור ליברמן • "הפקרנו את הזירה לחרדים"
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התש"פ / 24.12.2019 20:40

בקמפיין של מפלגת ‘הימין החדש’ מגבשים כבר עכשיו את הדרישה הראשונה שיציבו במו”מ הקואליציוני שייערך אחרי הבחירות לכנסת ה-23: תיק המשרד לשירותי דת.

בסביבת בנט ושקד מסבירים, כי הכוונה מאחורי המהלך היא ליישם מדיניות של יהדות מקרבת ברוח ‘הימין החדש’. “המטרה היא שהציונות הדתית תהיה הפנים של הרבנות ומוסדות הדת בישראל. לבוא ממקום מקרב של פתרונות והסכמות, לא כפייה”.

בין היתר הם מבקשים ליישם באמצעות המשרד: מינוי רב ראשי ציוני, רפורמה במערך הכשרות, מינוי רבני ערים מהציונות הדתית, קידום דיינים מהמגזר הדתי, גיור ‘מאיר פנים’ על ידי רבני ערים – כפי שדורש אביגדור ליברמן, ועוד.

הקו האסטרטגי המרכזי של בנט ושקד בבחירות הקרובות יהיה להתמקד באנשים שבעד יהדות ומסורת אבל מתנגדים לכפייה – ובכך למשוך  קולות שעברו לכחול לבן וישראל ביתנו.

בכוונת השניים להציב בתפקיד גורם חוץ פוליטי, אולי מישהו מארגון רבני צהר. “אנחנו הפקרנו את הזירה לחרדים, רב ראשי מהציונות הדתית יוסיף לאחדות בעם”, אומרים בימין החדש.

יצוין, כי נפתלי בנט כבר כיהן כשר לשירותי דת בקדנציה של ממשלת ‘האחים לפיד-בנט’,  במקביל לתיקי הכלכלה והתפוצות. באותם ימים הוא נכשל במינוי רב מהציונות הדתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שם
    25/12/2019 13:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בנט הביא את 2 סבבי הביחירות בכשלון כואב ופירק את כול גוש הימין , פשוט בושה וחרפה טיפש וחוצפן , והוא ממשיך עכשיו להשתלח בחרדים יש לו ממי ללמוד מליברמן השונא .