זו הסיבה שב’כחול לבן’ הפסיקו את איסוף 61 החתימות עבור בני גנץ

במפלגת 'כחול לבן' מעריכים כי בשלב זה אביגדור ליברמן ממילא לא יחתום לאף אחד מהצדדים • חוששים שהחתמת המפלגות הערביות על תמיכה בבני גנץ תזיק להם ותתדלק עוד יותר את קמפיין הליכוד בבחירות הקרובות
אריה ריבקינד
ד' כסלו התש"פ / 02.12.2019 10:04

במפלגת ‘כחול לבן’ עצרו, בשלב זה, את המאמץ לגייס 61 חתימות של חברי כנסת על טפסי המלצה לנשיא כדי שיטיל את הרכבת הממשלה על ח”כ בני גנץ. כך דווח הבוקר (שני) ב’כאן חדשות’.

על פי הדיווח, ההחלטה נובעת בין השאר מההבנה בכחול לבן שיו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא מתכוון לחתום בשלב זה לא לגנץ ולא לנתניהו, כך שאף אחד מהם לא יוכל להרכיב ממשלה.

ליברמן הסביר אתמול שהכרזתו לפיה יהיה מוכן לחתום לשניים מותנה בכך ששתי המפלגות יחתרו לממשלת אחדות, על פי המתווה שהציג – ולא לממשלה צרה.

בכחול לבן מעריכים גם שהחתמה של חברי הרשימה המשותפת בשלב זה על טופס תמיכה בגנץ עלולה להזיק למפלגה ותתדלק עוד יותר את קמפיין הליכוד בבחירות הקרובות.

במפלגה חוששים בנוסף, שגם אם איסוף החתימות יצליח – גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה פעם נוספת, ומהלך שכזה עלול רק לפגוע בו.

בליכוד אומרים כי העבירו לכחול לבן הצעה מסודרת, ולפיה יכהן בנימין נתניהו חצי שנה בלבד בתפקיד ראש הממשלה.

פרישתו לאחר מכן תובטח בחקיקה, ותתקיים רוטציה בינו לבין בני גנץ.

בכחול לבן אומרים שהליכוד מפזר הצעות באוויר, כלשונם, וכל אחד מציע הצעות אחרות. “עדיין לא קיבלנו הצעה רשמית ומסודרת שאפשר לדון בה. נתניהו מנסה למשוך זמן”, הם טוענים.

בתוך כך, חברת הכנסת איילת שקד אמרה היום בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’, כי היא לא מבינה את ההתעקשות של כחול לבן להיות ראשונים ברוטציה – אם גם ככה ראש הממשלה ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים.

“לא מבינה את הרעיון מאחורי הסירוב של כחול לבן. גם אם יש בחירות נתניהו יהיה ראש ממשלה חצי שנה. אין סיבה שכחול לבן יהיו ראשונים ברוטציה. המנהיגים צריכים לקחת אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות