הליכוד: לפיד זה שמחבל במאמצים לאחדות • לוין: שגנץ יפסיק לפחד ממנו

במפלגת הליכוד אומרים: ''הליכוד הסכים לויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות" • השר זאב אלקין: "בשיחות העמדות שלנו היו קרובות מאוד, ברגע שהם חוזרים ומדווחים לרביעייה יש נסיגה"
אריה ריבקינד
ג' כסלו התש"פ / 01.12.2019 20:23

במפלגת הליכוד טוענים הערב (ראשון) כי ח”כ יאיר לפיד, הוא שמונע הקמת ממשלת אחדות.

”הליכוד הסכים לויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות”, אומרים בליכוד. “אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות”.

בכחול לבן הגיבו: “מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל”.

מוקדם יותר נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד בלשכת יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין. בתום הפגישה אמרו בכחול לבן: ”הפגישה התקיימה ברוח טובה אך הפערים בין שני הצדדים נותרו משמעותיים. תיתכן פגישה נוספת בהמשך השבוע”.

יו”ר צוות המו”מ של הליכוד, השר יריב לוין, אמר לפני הפגישה: “הגיע הזמן שכחול לבן תפסיק עם הפסילות האלה ועם ההתנהגות הזאת שהיא לא מקובלת. לא יכול להיות שמישהו ימנה את עצמו לשומר המוסר ויחשוב שהמוסר שלו טוב יותר מהמוסר של שניים וחצי מיליון אזרחים שרוצים לראות את בנימין נתניהו כראש ממשלה”.

לדבריו, “לא יכול להיות שמישהו יתנהג ביהירות ובהתנשאות מתמשכת כפי שאנחנו רואים מצד כחול לבן לכל אורך מה שהיה אמור להיות המשא ומתן. האחריות מוטלת כולה על אדם אחד והוא בני גנץ. שיפסיק לעבוד אצל יאיר לפיד ויפסיק לפחד מיאיר לפיד וסוף כל סוף יבוא לנהל מו”מ אמיתי רציני”.

הוא הדגיש: “שניים וחצי מיליון אזרחים שתמכו בבנימין נתניהו ראויים ליותר כבוד וליחס אחר מהיחס המתנשא שאנחנו מקבלים עד עכשיו מהכיוון של כחול לבן”.

בריאיון לרדיו כאן רק”ע אמר היום השר זאב אלקין כי בשיחות עצמן הצדדים דווקא מצליחים להגיע להסכמות: “בפגישה האחרונה היינו קרובים מאוד להסכם. אבל הם (אנשי צוות המשא ומתן) חזרו ודיווחו על כך לרביעיית ההנהגה במפלגה, ואז גנץ הסכים ולפיד לא. בשיחות העמדות שלנו היו קרובות מאוד, ברגע שהם חוזרים ומדווחים לרביעייה יש נסיגה”.

אלקין הוסיף: “אין סיבה לחשוב שתוצאות של בחירות נוספות יהיו שונות ממה שכבר היה, ובסופו של דבר אנחנו חייבים להגיע להסכם. קיבלנו הוראות מראש הממשלה להיות גמישים כמה שאפשר ויצירתיים. במשך החודשים האחרונים ויתרנו על הרבה לכחול לבן, ואנחנו מוכנים לוויתורים נוספים.

“בכחול לבן אומרים שזו המצאה של הליכוד שגנץ יותר גמיש מלפיד, אבל התפרסמו אמירות של גנץ, והוא בעצמו אומר את זה. אני יושב בשיחות, ורואה שהדעות שלנו קרובות מאוד ואפשר להגיע ל’פיניש’ איתם. ברגע שזה יוצא מהחדר יש נסיגה, כי ללפיד יש עמדה בלתי מתפשרת”.

עוד אמר אלקין: “אנחנו מקווים שההיגיון ינצח, כי זה אבסורדי ללכת לבחירות שוב ושוב ולהגיע לאותו מבוי סתום. צריך או להרכיב ממשלת אחדות, או במידה שכחול לבן ימשיכו להתעקש להקים ממשלת ימין. היום יש 63 ח”כים לממשלת ימין, אם ליברמן ישנה את דעתו זה יהיה אפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות